به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۱۶۹۲۰۷

بالاترین آمار طلاق مربوط به کدام استان‌هاست؟

گروه جامعه: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش طلاق در ۱۱ استان با آمار بالای طلاق اولویت‌بندی شده است.
بالاترین آمار طلاق مربوط به کدام استان‌هاست؟
حبیب‌الله مسعودی فرید درباره آخرین اقدامات سازمان بهزیستی برای اجباری شدن مشاوره‌های قبل از ازدواج گفت: هنوز مصوبه قانونی در این زمینه نداریم اما اکنون آموزش‌های حین ازدواج تقریبا اجباری است و مدت زمانی که برای آن تعیین شده ۶ ساعت است. این مدت زمان قبلا دو ساعت بود که اکنون به ۶ ساعت تبدیل شده است.معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: از ۶ ساعتی که برای مشاوره تعریف شده است، دو ساعت آموزش مسایل بهداشتی است که بر عهده وزارت بهدشت قرار دارد. دو ساعت موضوع‌های روانشناسی و ارتباط بین زوجین است که مسئولیت آموزش بر عهده سازمان بهزیستی قرار دارد و دو ساعت دیگر نیز مسایل اخلاق در خانواده و حقوق در خانواده است که بر عهده قوه قضاییه است.او افزود: اجباری شدن مشاوره‌های حین ازدواج در استان البرز زودتر آغاز شده است. در شهر تهران نیز آغاز شده است و در سه استان دیگر هم در حال اجراست.

مسعودی فرید با بیان اینکه برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش طلاق در ۱۱ استان اولویت‌بندی شده است، گفت: استان‌های گیلان، مازنداران، خراسان رضوی، تهران، البرز، فارس، اصفهان، قم، مرکزی، کرمانشاه و خوزستان استان‌هایی هستند که آمار طلاق در آنها بالاست و برنامه‌های بهزیستی در این استان‌ها اولویت دارد.وی اضافه کرد: استان‌هایی که از آنها به عنوان پرطلاق یاد شد، ۸۵ درصد جمعیت کشور را از لحاظ جمعیتی در بر می‌گیرد که اگر برنامه‌های کاهش و کنترل طلاق در این استان‌ها اجرا شود، توانسته‌ایم ۸۵ درصد جمعیت کشور را پوشش دهیم، علاوه بر این ۵ استان دیگر از جمله لرستان، سمنان، قزوین و ایلام نیز پس از ۱۱ استانی که ذکر شد در اولویت اجرای برنامه‌های کاهش طلاق هستند.معاون اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: سامانه الکترونیکی پیشگیری و مداخله برای کاهش طلاق در ۱۶ استان پرآسیب کشور راه‌اندازی شده است.
مرجع : پانا
برچسب ها: آمار طلاق