به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۶۹۲۵۴

افزایش قیمت نفت شتاب گرفت

گروه اقتصادی: قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش پیدا کرد و به روند صعودی روز گذشته که تحت تاثیر امیدواری به حل اختلافات تجاری واشنگتن و پکن روی داده بود ادامه داد.
افزایش قیمت نفت شتاب گرفت
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نسبت به قیمت نهایی روز سه‌شنبه ۵۱ سنت یا یک درصد افزایش یافت و به ۵۰.۲۹ دلار در هر بشکه رسید. برای نخستین‌بار در سال میلادی جاری است که شاخص قیمت وست تگزاس اینترمدیت بالای ۵۰ دلار در هر بشکه قرار می‌گیرد.بهای معاملات آتی نفت برنت که شاخص قیمت بازار جهانی است، ۴۲ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۵۹.۱۴ دلار در هر بشکه رسید.هر دو قیمت پایه در معاملات روز سه‌شنبه بیش از دو درصد صعود کرده بودند.به گفته استفن اینس، مدیرمعاملات منطقه آسیا-اقیانوسیه شرکت OANDA، نفت همچنان به روند صعودی خود ادامه داده، زیرا گزارش‌هایی که از پکن در خصوص مذاکرات تجاری منتشر می‌شود خوش‌بینی‌ها پیرامون موفقیت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین را تقویت کرده است.مقامات آمریکایی اعلام کردند دو اقتصاد بزرگ جهان روز چهارشنبه، برای سومین روز به مذاکرات خود در پکن ادامه می‌دهند. این مذاکرات نشانه‌هایی از پیشرفت در خصوص مسائلی شامل خرید کالاهای کشاورزی و انرژی آمریکایی توسط چین و دسترسی بیشتر آمریکا به بازار چین را داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، روزنامه دولتی "چاینا دیلی" روز چهارشنبه اعلام کرد پکن مایل است که به اختلافات تجاری خود با آمریکا پایان دهد، اما هیچ امتیاز غیرمعقولی را نخواهد بخشید و هرگونه توافق باید شامل مصالحه از سوی دو طرف باشد.اگر توافقی تا دوم مارس منعقد نشود، ترامپ تهدید کرده تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.با این حال قیمت نفت از توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که هفته گذشته آغاز شد، حمایت شده است. ائتلافی از تولیدکنندگان جهانی معروف به اوپک پلاس که شامل تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک از جمله روسیه است، در هفتم دسامبر موافقت کردند تولیدشان را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز از سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش دهند. سهم اوپک از این کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت