به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۶۹۲۷
رئيس اتحاديه مشاوران املاك خبر داد:

معاملات مسکن 42‌درصد کاهش يافته است

گروه اقتصادي: رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از کاهش 42 درصدی معاملات مسکن در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: قیمت مسکن رو به کاهش است وقیمت‌ها تا دو - سه ماه آینده واقعی می‌شوند.
معاملات مسکن 42‌درصد کاهش يافته است
مصطفی قلی خسروی در حاشیه همایش مرکز داوری اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به سوال ايسنا اظهار کرد: قبلا روزانه 14 هزار معامله مسکن انجام می‌شد که در مدت رکود فعلی تعداد معاملات روزانه به 8900 مورد رسیده است. در حال حاضر با توجه به سفر رییس‌جمهور به آمریکا و تاثیرات سخنان وی بر بازار، پیش‌بینی می‌شود این سفر تاثیرات مثبتی در بازار مسکن داشته باشد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تاکید کرد: با کاهش نرخ طلا و ارز قیمت مسکن نیز با کاهش روبرو شده است اما این کاهش برای رسیدن به ثبات قیمت کمی زمان نیاز دارد. قلی‌خسروی با اشاره به جهش قیمتی نیمه دوم سال گذشته گفت: پس از جهش قیمت مسکن در سال گذشته و رکود در نیمه اول امسال، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا دو - سه ماه آینده واقعی شوند.

به گفته وی مقرر شده داورانی برای داوری معاملات انجام شده در نظر گرفته شوند؛ به گونه‌ای که تعدادی داور در محله‌های مختلف در نظر گرفته شده تا در صورت هرگونه مشکل و اختلاف در معاملات مسکن قبل از رسیدن به قوه قضاییه بر طرف شود. رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: همه معاملات مسکن دچار مشکل نمی‌شوند اما برای پیشگیری از ارسال شکایات به دادگاه و برطرف شدن هرچه سریع‌تر، داورانی برای حل مشکلات در نظر گرفته شده‌اند.

قلی‌خسروی افزود: تفاوت داوران با کمیسیون شورای حل اختلاف و دادگاه بر راضی بودن دو طرف معامله است که داوران سعی دارند این تعادل برقرار شود. وی تاکید کرد: از جمله اهداف ایجاد مرکز داوری اتحادیه مشاوران املاک، حل مسالمت آمیز اختلافات، سرعت در حل اختلافات،‌ محرمانه بودن داوری و بی طرفی این افراد است.