کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کولایی:

مردم به جریانات سیاسی امید ندارند

20 دی 1397 ساعت 13:28

گروه سیاسی: الهه کولایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مطالبات خود را در میان جریان های سیاسی جستجو نمی کنند. آنها در انتخابات با توجه به عملکرد جریان های سیاسی و برنامه هایشان اظهارنظر می کنند.


به گزارش ایرنا، این استاد درباره میزان اعتماد و بی اعتمادی مردم به اصلاح طلبان و اصولگرایان گفت: اکثریت مردم نگاهشان به مسائل، سیاسی نیست، مردم مطالبات خود را در میان جریان های سیاسی جستجو نمی کنند. مردم تامین نیازهای اساسی و اولیه خود را نه در شعار های سیاسی بلکه در رفتار و فعالیت های سیاستمداران جستجو می کنند. بنابراین با توجه به عملکرد جریان های سیاسی و رقابت آنها در ارائه برنامه ها می توان در این زمینه اظهار نظر کرد.کولایی افزود: مردم به آقای روحانی رای دادند و اصلاح طلبان هم از ایشان حمایت کردند تا خواسته ها و مطالباتشان تامین شود. بدون شک میزان تحقق این انتظارات به ویژه در سطح مسائل روزمره و نیازهای اساسی مردم می تواند بر این موضوع تاثیرجدی و فوری داشته باشد.این فعال اصلاح طلب اظهار داشت: اصلاح طلبان و در واقع دولتی که با حمایت آنها قدرت را در اختیار گرفت، فرصت دارند تا با عملکرد مثبت، مردم را در عرصه انتخابات فعال کند یا به انزوا و ناامیدی آنها دامن بزند بنابراین، ما در فرایندی از تحولات قرار داریم که نمی توانیم آن را پایان کار تلقی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر دولت به مسائل اقتصادی مردم رسیدگی کند، آیا بر اعتماد مردم به گروه های سیاسی تاثیر خواهد داشت، گفت: بدون تردید عملکرد دولت در تحقق خواسته های مردم و در واقع اجرایی کردن شعارهای دوره انتخابات می تواند وضع موجود را شکل بدهد، دولت قرار بود که روابط ایران را با جامعه جهانی بهبود ببخشد و از طریق بهبود روابط با جامعه جهانی مشکلات اقتصادی را کاهش دهد.او تاکید کرد: مبارزه فساد یا رانت ربطی به سیاست خارجی ندارد و این مساله از حوزه هایی است که دولت می تواند با اقدام های جدی، عملی و قابل مشاهده بر جهت گیری جامعه تاثیر گذار باشد.کولایی در مورد ارزیابی انتخابات آینده گفت: بدون تردید موضوع اقتصاد و تامین نیازهای اولیه مردم در تحولات آینده تاثیر گذار خواهد بود. اگر دولت در این زمینه عزم خود را جزم کند و نشان دهد که منافع و نیاز های مردم در اولویت قرار دارد می تواند مردم ایران را در صحنه سیاست نگه دارد.

او افزود: در واقع این مساله فراتر از دولت است با توجه به تحولات منطقه و شرایط بین المللی به ویژه آنچه در آمریکا در جریان است امروز نگه داشتن مردم در عرصه سیاسی نه فقط یک بحث جناحی و حزبی بلکه موضوع امنیت ملی و منافع ملی ماست بنابراین صاحبان قدرت باید به این ضرورت توجه کنند که سرمایه اصلی نظام مردم و حمایت وپشتیبانی مردم است پس باید رضایت مردم از طریق تامین نیاز های آنها در اولویت قرار گیرد.کولایی در مورد تاثیر عدم موفقیت دولت در مبارزه با فساد در انتخابات بعدی گفت: بی تردید مردم جستجوی خود را برای یافتن گزینه های بهتر ادامه خواهند داد. این هنر سیاستمداران کشور است که بتوانند این مطالبات و این جستجوی مردم را در مسیرهای قانونی هدایت کنند و با ایجاد شرایط مناسب برای بیان مطالبات مردم از یک سو و برای اجرایی شدن این خواسته ها و مطالبات از سوی دیگر بتوانند مردم را همچنان به عنوان سرمایه های عظیم نظام حفظ کنند و جلوی وارد آمدن آسیب به نظام و کشور را بگیرند.


کد مطلب: 169340

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/169340/مردم-جریانات-سیاسی-امید-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir