به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۱۶۹۳۴۷

حوثي‌ها با پهپاد رژه نظامیان دولت را بمباران کردند

پایگاه نظامی عند در استان لحج بمباران هدف حمله موشکی پهپادهای یمنی قرار گرفت
پایگاه نظامی عند در استان لحج بمباران هدف حمله موشکی پهپادهای یمنی قرار گرفت
گروه بين‌الملل: حوثي‌ها (انصارالله يمن) امروز پنجشنبه با پهپاد یک پایگاه نیروهای مسلح وفادار به دولت عبد ربه منصور هادی را در جنوب این کشور مورد هدف قرار دادند.
 
به گزارش المسیره، خبرگزاری نزدیک به حوثی‌ها، این حمله به پایگاه نظامی «عند» در استان لحج چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه دست‌کم ۶ نظامی در این حمله جان خود را از دست داده اند. منابع نزدیک به جنبش انصار‌الله می‌گویند عملیات پهپادی روز پنجشنبه پس از «بررسی دقیق تحرکات جنگجویان و مزدوران» در داخل این پایگاه نظامی طراحی و اجرا شده است. رهبران حوثی‌ها ماه اکتبر و زمانی که احتمال برگزاری مذاکرات صلح قوت گرفت، وعده دادند حملات موشکی و پهپادی خود را علیه عربستان، امارات و متحدان آن‌ها در خاک یمن متوقف کنند.
با وجود برگزاری مذاکرات صلح در استکهلم سوئد میان شورشیان و دولت عبد ربه منصور هادی و به‌ رغم کاهش درگیری‌ها در بندر حدیده، جنگ داخلی در دیگر جبهه‌های یمن ادامه دارد. شورشیان حوثی می‌گویند در سال ۲۰۱۸، بیست و هشت عملیات پهپادی در خاک یمن و ۱۰ عملیات پهپادی علیه مواضع عربستان سعودی و امارات متحده عربی اجرا کرده اند.
برچسب ها: یمن حوثي‌ها