به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۶۹۳۵۸

فائزه هاشمی: اگر خانم مارپل اینجا بود، معمای فوت بابا حل می‌شد

فائزه هاشمی: اگر خانم مارپل اینجا بود، معمای فوت بابا حل می‌شد
گروه سياسي: فائزه هاشمی مي‌گويد: من آینده کشور را در صورت ادامه این روند مثبت ارزیابی نمی‌کنم. چكيده اظهارات تازه او را بخوانيد:

* از شفافیتی که فضای مجازی ایجاد کرده به عنوان نکته مثبت و فوق‌العاده یاد می‌کنم. به نظر من شفافیت یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که هر نظامی که دارای حکمرانی خوب و توسعه است باید داشته باشد، تا جلوی خلاف‌ها را بگیرد و کارآمدی بیشتر شود. متاسفانه ما چنین موردی را نداریم و مخفی کاری زیاد است، حتی سعی می‌کنیم چیزهای عادی‌مان را نفهمند. این یک فرهنگ عمومی هست که هم در حکومت است و هم مردم. اما شفافیت باعث آگاهی مردم و اصلاح عمل مدیران می‌شود. متوجه می‌شوند که حالا هر کاری نمی شود انجام داد، هر حرفی نمی‌شود زد، باید خیلی دقت کرده و در چهارچوب قانون رفتار کنند. الان خیلی سریع هر چیزی علنی می‌شود و این به توسعه‌‌یافتگی کمک می‌کند و اعتماد عمومی را نیز می‌تواند افزایش دهد.

* مهم نیست که آن فیلم را کی گرفت؛ مهم این است که من رفتار درستی داشته باشم. راه‌حل این است که ما به جای اینکه تلاش کنیم مردم متوجه نشوند، بیاییم خودمان را اصلاح کنیم، به نظر من باید از این فرصت برای اصلاح خودمان و برای اصلاح محیط خودمان استفاده کنیم. مگر نه اینکه عصبانی شدن‌ها و بد و بیراه گفتن را هر کسی دارد؟ من دارم، شما دارید... البته بابا نداشت، بابا صبر و تحمل زیادی داشت و حرف دیگران را هم می‌شنید.

* اتفاق دیگری که می‌تواند مایه نگرانی برای رای مردم باشد این است که از دی ماه سال قبل یک سری اعتراضات به صورت جدی شروع شد و هنوز هم ادامه دارد، اقشار مختلف جامعه هم درگیر هستند، معلم‌ها، کامیون‌داران، مال‌باخته‌ها، کشاورزان، کارگران، فعالین حوزه زنان، محیط زیستی‌ها و.... یا این برخوردهایی که با اقلیت ها می‌کنند مثل دراویش و بهایی‌ها و... مردم می‌گویند ما رای می‌دهیم و یک سری از اصلاح‌طلبان را انتخاب می‌کنیم. اما این ها بعد از انتخاب شدن جور دیگری می شوند و به شعارهایشان و وعده‌هایشان پایبندی ندارند، و یا حالا نگاه اصلاح‌طلبانه در او دیده نمی‌شود، مردم اصلاح‌طلبان را انتخاب می‌کنند ولی برخی در حکومت با انتصاب‌هایی یا با ایجاد موانعی حضور اصلاح‌طلب را بی‌اثر می‌کنند، پس چرا رای بدهیم؟ رای بدهیم تا آبرویی بشود برای جمهوری اسلامی و سر خودمان بی‌کلاه؟ این رأی زمانی ارزش دارد که مردم بتوانند آثار رای خود را ببیند.

* من معتقدم از آنجاکه عمده اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراهای ما در همین نظام پرورش یافته اند، این رفتارها در ما نهادینه شده است و خیلی با هم فرقی نداریم. ما اعتقاد به نخبگان، شایسته سالاری یا چرخش نخبگان حقوق مردم و برابری و نبودن خودی و غیرخودی نداریم. در شورای شهر و شهرداری و دولت نیز تقریبا همین گونه عمل کردیم.

* من آینده کشور را در صورت ادامه این روند مثبت ارزیابی نمی‌کنم. علاوه بر مطالبی که گفتم اتفاقات دیگری مثل بی توجهی علنی در عمل به قوانین و به حقوق مردم و مشکلات اقتصادی و برخوردهای غیر قانونی به اعتراضات مردمی و ناکارآمدی ها و سوء مدیریت ها و در مجموع سیاست خارجی و سیاست داخلی که عمدتا" در جهت منافع ملی و منافع مردم و پیشرفت و توسعه کشور نیست و همچنین عقل، تدبیر یا اراده‌ای دیده نمی‌شود که بخواهد مشکلات را حل کند، بنظرم همه این‌ها عواملی است که آینده را مثبت نشان نمی‌دهد.

*فکر می‌کنم شورای امنیت جستجو را ادامه نداد ضمن اینکه استخر فرح یک حرف غلط است، آنجا متعلق به فرح نبوده. آن استخر سال‌ها بعد از انقلاب ساخته شد. اینها برای تخریب افکار عمومی است. به نوعی شبیه سازی کنند برای اثر گذاری بر ذهن برخی از مردم تا توجیهی برای عملکرد خودشان باشد. به هر حال، به ابزاری تبدیل شده که بسیاری به آن تهدید می‌شوند. همین تهدیدکردن ها رد پایی است برای رسیدن به حقیقت، البته اگر اراده ای و همتی و حسن نیتی وجود داشته باشد. شاید اگر ما کارآگاه خصوصی داشتیم یا خانم مارپل اینجا بود می‌توانست از همین ردپا به سرنخی برای فوت بابا برسد اما برای ما هنوز ابهامات حل نشده است.
 
برچسب ها: فائزه هاشمی