به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۶۹۳۶۳

تبعات جدایی بنیانگذار آمازون از همسرش

گروه بين‌الملل: جدایی جف بزوس، بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون از همسرش، آینده ارزشمندترین کمپانی دنیا در سال گذشته میلادی را به خطر انداخته است.
تبعات جدایی بنیانگذار آمازون از همسرش
جف بزوس، که عنوان ثروتمندترین مرد دنیا را نیز دارد، روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت که پس از یک دوره طولانی زندگی مشترک ازهمسرش طلاق می گیرد. ثروت اصلی جف بزوس از سود کمپانی آمازون است و با توجه به قوانین طلاق در واشنگتن مالک آمازون باید همسر خویش را در نیمی از سرمایه خود سهیم کند، چرا که این زوج یک سال پیش از آغاز بکار شرکت با هم ازدواج کردند. نتیجه تحقیقات گسترده دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که طلاق مالکان شرکت‌های بزرگ چندملیتی باعث آشفتگی سهامداران و در نتیجه بی ثباتی شاخص سهام این شرکت ها در بازار بورس می شود. از یاد نبریم که بزوس همچنان مدیراجرایی ثروتمندترین شرکت دنیاست و تحقیقات نشان می دهند که جدایی می تواند روی روند مدیریتی او نیز تاثیر بسزایی بگذارد.

مساله بعدی کنترل جف بزوس روی شرکت آمازون است. آقای بزوس بزرگترین سهامدار آمازون با ۱۶.۳ درصد است و برای پرداخت حق جدایی باید بخشی از سهام خود را بفروشد به این ترتیب شاید جایگاه خود در میان بزرگترین و مهم ترین سهامدار آمازون را نیز از دست بدهد. البته تا کنون بازار بورس واکنش جدی به این خبر جدایی نشان نداده است. روز چهارشنبه نیز ارزش شاخص آمازون با افزایش مواجه شد و روند باثباتی داشت. حالا باید دید در هفته آینده چه اتفاقاتی در انتظار ثروتمندترین مرد جهان و شرکت او خواهد بود. شاید در هفته های آینده بار دیگر جف بزوس جایگاه خود در مقام ثروتمندترین شخص جهان را از دست بدهد و دوباره بیل گیتس مقام اول را از آن خود کند.