کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا: برگزاری نشستی جهانی در مورد ایران

21 دی 1397 ساعت 16:15

گروه بین‌الملل: شبکه خبری فاکس‌نیوز امروز جمعه، به نقل از مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، از برگزاری اجلاسی جهانی «درباره ایران» در ماه آینده میلادی خبر داد.


این اجلاس جهانی که ایالات متحده میزبانش خواهد بود و شبکه فاکس‌نیوز آن را «ادامه کارزار فشار حداکثری» بر جمهوری اسلامی توصیف کرده است قرار است یک ماه دیگر در کشور لهستان برگزار شود. وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب پس از دو توقف در اردن و عراق وارد قاهره شد و روز جمعه در یک سخنرانی در پایتخت مصر به تبیین خط‌مشی دولت آمریکا در خاورمیانه پرداخت و بخش بزرگی از سخنرانی خود را به مسئله مقابله با گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه اختصاص داد. وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز سفر خود نابودی داعش و روند مقابله با ایران را هم‌تراز یکدیگر آورده بود. به گزارش رویترز، مایک پمپئو در گفت‌وگو با "فاکس نیوز" گفت، این نشست با تمرکز بر "ثبات خاور میانه و صلح و آزادی و امنیت در منطقه" در فاصله ۱۳ تا ۱۴ فوریه در لهستان برگزار خواهد شد. پمپئو تأکید کرد، از اهداف مهم این نشست اطمینان حاصل کردن از این مسئله است که ایران نقش‌آفرینی "بی‌ثبات‌کننده" نخواهد بود. 
 

پاسخ ایران به پمپئو: آمریکا دچار یأس شده است
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود، خارج شده و اکنون از اینکه نمی‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است.
بهرام قاسمی با رد سخنان و اتهامات بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره اظهار داشت: آمریکا و بخصوص رژیم افراطی کنونی آن بخاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوء استفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب خوردن توسط جریان‌ها و لابی‌های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست. وی افزود: این رژیم از یک توافق جامع و مشروع که محصول مذاکره بود، خارج شده و اکنون از اینکه نمی تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه این یک تناقض بزرگ است که آمریکا از یک سو خصومت با ملت ایران را به اوج خود رسانده و از سوی دیگر ریاکارانه خود را طرفدار گفتگو نشان می‌دهد، گفت: آقای پمپئو یکبار دیگر به صراحت اعلام کرد که رژیم آمریکا دشمن ایران است و این دشمنی جز دشمنی با مردم ایران نیست. او باید بداند و بدرستی فهم کند که ما در مقابل دشمنان ایران با تمام توان از منافع ملی و راهبردی خود دفاع خواهیم کرد. قاسمی تاکید کرد: ایران همواره نشان داده است که خواستار همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان خود است؛ اما رفتار آمریکا نشان می‌دهد که بدنبال تفرقه افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در این منطقه است که لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت‌های منطقه در مقابل نیرنگ و سیاست‌های تفرقه انگیز مقامات آمریکایی را دو چندان می‌کند.


کد مطلب: 169415

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/169415/آمریکا-برگزاری-نشستی-جهانی-مورد-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir