به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۶۹۴۶۳

حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیل به سوریه

گروه بين‌الملل: خبرگزاری دولتی سوریه،‌ سانا، تایید کرد که جمعه شب جنگنده‌های اسراییلی با موشک، فرودگاه و حومه دمشق را موشک‌باران کرده‌اند و منابع نزدیک به مخالفان سوری گفته‌اند چندین انبار و تجهیزات نظامی متعلق به ایران و حزب‌الله لبنان در این بمباران‌ها مورد هدف قرار گرفته‌اند.
حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیل به سوریه
 خبرگزاری رسمی سوریه، سانا در خبری اعلام کرد پدافند هوایی سوریه به اهداف متجاوز در آسمان این کشور واکنش نشان داده  ۸ موشک آنها را سرنگون کرد.  بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده  جنگنده‌های اسرائیلی در ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه به وقت دمشق موشک‌های خود را به سوی اهدافی در داخل خاک سوریه شلیک کردند.  رسانه‌های لبنانی هم از پرواز گسترده جنگنده‌های اسرائیلی در ارتفاع کم بر فراز جنوب لبنان سخن گفتند. این در حالی است که منابع مخالف دولت بشار اسد تاکید کردند هدف حملات هوایی اسرائیل انبار موشک‌های متعلق به حزب‌الله لبنان در حومه دمشق و فرودگاه این شهر بود.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد با تایید این خبر گفت که حداقل دو "موشک اسرائیلی" به اطراف فردوگاه دمشق اصابت کرده‌اند. به گفته این گروه وابسته به مخالفان بشار اسد، موشک‌های اسرائیلی مناطقی در جنوب غربی دمشق را هدف قرار داده‌اند که گفته می‌شود انبارهای مهمات نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان در آنجا قرار دارند.

شهروندان لبنانی که در نزدیکی مرز سوریه زندگی می‌کنند به رسانه‌های خبری گفتند که صدای جنگنده‌های اسرائیلی را در آسمان لبنان پیش از شنیده شدن صدای انفجار در دمشق، شنیده‌اند. از ماه آوریل سال گذشته میلادی تاکنون نیروهای ایرانی و سوری چندین بار هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند که در آخرین آنها در ۲۵ دسامبر سه سرباز ارتش سوریه کشته شدند.

اسرائیل تاکنون به شکل متناوب اهداف مختلفی را در سوریه مورد حمله قرار داده است. این کشور می‌گوید که اهداف نظامی وابسته به ایران و انبارهای مهمات سلاح متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد. این کشور تاکید می‌کند که اجازه نخواهد داد نیروهای ایرانی در سوریه پایگاه نظامی دائمی داشته باشند. ایالات متحده آمریکا، متحد نزدیک اسرائیل، به تازگی تصمیم خود برای خروج نیروهای نظامی‌اش از سوریه را اعلام کرده است. این کشور با این همه تصریح کرده است که از هرگونه اقدام اسرائیل برای "حفظ امنیت‌اش" حمایت خواهد کرد.