به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۶۹۴۹
جملات آتشین وزیر ارتباطات در ایران تله کام2013:

واعظی خطاب به اپراتورها: درآمد هم حدی دارد!

گروه اقتصادی: دکتر واعظی چهاردهمین نمایشگاه ایران تله کام را در حالی افتتاح کرد که خطاب به اپراتورهای مخابراتی گفت: قبول دارم که اپراتورها باید درآمد داشته باشند اما درآمد هم حدی دارد!
واعظی خطاب به اپراتورها: درآمد هم حدی دارد!
دکتر واعظی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی اظهار داشت:مردم درسال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان برای تلفن ثابت و همراه پرداخت کردند.سوال من این است که چه قدر این درآمد خرج توسعه شده است؟وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار داشت: درست است که حدود ۳۰ درصد درآمد این اپراتورها به خزانه دولت ریخته شده، اما همه باید به بحث توسعه توجه کنند.این تفکر که فقط دولت باید توسعه بدهد و اپراتورها درآمد کسب کنند غلط است و این مکانیزم باید اصلاح شود.

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا وزارت ارتباطات به این اپراتور اجازه نمی‌دهد تعرفه‌های خود را افزایش دهد؟ اظهار کرد: شما نماینده مردم هستید یا اپراتورها؟ اگر شما نماینده مردم هستید باید از حقوق مردم دفاع کنید که مردم این تعرفه‌ها را نپردازند. محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا زمانی که کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه‌های همراه اول را افزایش ندهد این اپراتور اجازه ندارد تعرفه‌های خود را تغییر دهد چرا که این کار خلاف قانون است. وی یادآور شد: قطعا همراه اول خود را مقابل تمام مردم ایران قرار نخواهد داد چراکه همه این را می‌پرسند که آیا ما در وزارت ارتباطات این افزایش تعرفه را قبول داریم؟

وزیر ارتباطات گفت: افزایش تعرفه همراه اول با این نرخ قابل قبول نیست و در حال حاضر در تمام دنیا اپراتورها به دنبال کاهش تعرفه‌های خود هستند.وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره واگذاری مخابرات نیز اظهار کرد: ما به هیچ عنوان به دنبال بازگشت مخابرات به وزارت ارتباطات نیستیم اما در زمانی که مخابرات واگذار شد تعریف درستی از زیرساخت‌ها ارائه نشده است. آنچه مربوط به کابل مسی هم می‌شود از نظر ما جزو زیرساخت‌هاست و لازم است که مجلس در این زمینه تکلیف را مشخص کند. نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی - ایران تله کام 2013- تا 7 مهر از ساعت 9 الی 16 هر روز پذیرای علاقمندان است.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت تقریبی ۲۷۵۰۰ مترمربع و با حضور ۲۰۱ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۶۰ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان از ۱۲ کشورجهان در سالن‌های ۶، ۷ ،۸-۹، ۱۰-۱۱، ۱۲-۱۳، ۲۷، ۲۵A و فضای باز مربوطه برگزار می شود. گفتنی است مدیران اپراتورهای مخابراتی اولین بازدید کنندگان ازنمایشگاه امسال حین مراسم افتتاحیه بودند.

۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۴۷
همین دو روز پیش ADSL مردم رو گرون کردید! (135026)
ShadmehRi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۲۲
آفرین جناب واعظی (135059)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۲۳
آقای وزیر فکری هم به حال وایمکس‌ها بکنید که توسط برخی اپراتورها ارائه شده است. باور کنید این حجم تبلیغات با این خدمات نمی‌خواند. با این هزینه‌هایی که انجام می‌شود. حساب کردم در این ۵ ماه اخیر حدود ۶۰۰ هزار تومان خرج وایمکس کرده‌ام اما خدمات هیچی!

قطعی‌های مکرر. افت دائمی سرعت. حساب کردن حجم عجیب... ۲ مگ دانلود می‌کنی، در حساب ۱۵ مگ وارد می‌شود! خلاصه دریابید ما را. (135061)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۳۳
تعرفه اپراتورها باید کاهش پیدا کنه.

این خواسته باید تبدیل به یک مطالبه ملی بشه.

تعرفه های فعلی سرسام آوره! (135066)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۳۹
بهار
من همونم كه را به را كامنت هاشو سانسور ميكني . توي اين دو سه وز خيلي روحاني رو تضعيف كردي . با تيتر خبر بالا ميخواي بالانس ايجاد كني ؟ (135068)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۱:۳۹
اشتباهی مثبت دادم و خودم معتقدم روحانی هم باید نقد بشود (135423)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۴۸
مخابرات=دزد سرگرده.........واقعا ملتو سركيسه كردن...وقتي فضاي رقابتي وجود نداشته باشه ما مردم مجبوريم هرنيازي رو با هر قيمتي كه هست استفاده كنيم و روزبه روزاين ارگانها پولدارتر وقدرتمندتر شوند (135073)
milad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۴۴
آفرین به تو جناب وزیر
نمردیم و یکنفر از مردم دفاع کرد (135131)
مش غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۴۶
این خبرنگارشایدبوقچی اپراتوراست یامطلب طنز برای رسانش تهیه می کنه اگه جهت خندوندن مردمه خداخیرش بده (135132)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۴
درود بر دکتر واعظی ایران بر خلاف تمامی کشورها تعرفه ها افزایش پیدا می کنه واقعا خنده داره (135149)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۶
آقای واعظی بجای ژست اینکه به گرانی اپراتورها گیر دهید اول توضیح دهید چرا تعرفه های اینترنت مخابرات را گران کردید و سرعت همان است؟ هم جای دنیا اینترنت پرسرعت تر و ارزان تر می شود شما نه تنها سرعت را بال نمی برید بلکه گران هم میکنید؟ (135151)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۷:۲۷
خدا شاهده خانواده رفتن مکه میخوایم زنگ بزنیم
هر دقیقه باید چند هزار شارز بفرستیم ... چقدر دارن میخورن اینا ؟؟؟ (135160)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۰:۰۳
بازهم خدا رو شکر یکی پیدا شد که میگه مردم هم حق حیات دارند (135236)
میلاد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۰:۳۰
یه فکری به حال اینترنت بکنید. حسرت به دل موندیم این مساله سرعت و قطعی اینترنت تو کشورمون حل بشه. یعنی باید همیشه تو زمینه های مثبت اون آخرای لیست باشیم تو دنیا!!!؟ (135253)
احمدی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۲۵
جالبه!مخابرات خودش تو کار قیمت گذاری،انحصار،کم فروشی،گران فروشی و... بعد نسخه واسه بقیه میپیچه!! (135278)
امیر علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۰۹
آقای وزیر جان هرکی دوست دارید به فکر ارتقاع اینترنت کشور باشید.
مایه خجالت است که عقب مانده ترین شبکه ی اینترنت را در منطقه داریم
سرعت اینترنت افغانستان و ازبکستان هم از ما بالاتر است. امارات و ترکیه که دیگر جای خود دارند (135299)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۰۳
دیگه از این گرون تر بشه آخه چی می شه دیگه؟ من یکی که دیگه با موبایل صحبت نمی کنم چون تشعشعاتش یخصوص برای مغز ضرر داره. (135319)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۱۳
شرکت مخابرات قلدریه که کسی نمی تونه چیزی بهش بگه!!! (135332)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۳۲
اولش ، هنوز تنت گرمه . بی پول شدی میگی ، به خاطر معادلات جهانی ، مناسبات اقتصادی، گرانی ...قیمت ها را یک کمی اصلاح می کنیم . اونم به نفع مصرف کننده!!! (135351)