به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۶۹۵۰۳

تخلف اساسنامه‌ای کفاشیان درفدراسیون فوتبال

گروه ورزشی: علی کفاشیان از کمیته فوتسال استعفا کرده اما حاضر به رفتن از سازمان لیگ نیست. او این سازمان را مستقل از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال می‌داند و حتی رای انضباطی هم صادر می‌کند.
تخلف اساسنامه‌ای کفاشیان درفدراسیون فوتبال
 استقلال فوتسال از فدراسیون فوتبال، رویای دیرینه‌ای است که اهالی این رشته سال‌هاست در سر می‌پرورانند اما نه تنها این خواسته محقق نشده، بلکه فوتسالی‌ها بیش از پیش از بدنه مدیریتی آن فاصله گرفته‌اند. اجرای قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال موجب تغییر و تحولات اساسی در کمیته فوتسال شد و علی کفاشیان از ریاست کمیته فوتسال و عباس ترابیان از ریاست کمیته فنی استعفا کردند اما همیشه راه‌حلی برای دور زدن قانون وجود دارد. کفاشیان ریاست سازمان لیگ فوتسال را رها نکرده و معتقد است این سازمان به عنوان نهادی کاملا خصوصی ثبت شده و هیچ ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد. حتی داود پرهیزگار سرپرست کمیته فوتسال چندی پیش اعلام کرد اتفاقات لیگ، ارتباطی با او ندارد و تنها درباره تیم ملی می‌تواند اظهار نظر کند!به نظر می‌رسد بازنشسته‌های کمیته فوتسال از جمله علی کفاشیان و کاظم سلیمانی برای از دست ندادن پست‌های خود، موضوع استقلال سازمان لیگ را مطرح کرده‌اند؛ استقلالی که سودی برای فوتسال نداشته و حتی باعث شده جزیره‌ای خود مختار برای اعضای این سازمان ایجاد کند تا آن‌ها فارغ از تمام محدودیت‌هایی که قانون مشخص کرده، بار سنگین پاسخگویی را نیز از دوش خود بردارند.در ادامه به بررسی دو مورد از تخلف اساسنامه‌ای و آیین‌نامه‌ای علی کفاشیان به عنوان رئیس و کاظم سلیمانی به عنوان دبیر سازمان لیگ اشاره می‌کنیم:

۱- کفاشیان، رئیس سازمان لیگ نیست
رئیس مستعفی کمیته فوتسال که این روزها برای تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال در امارات به‌ سر می‌برد اصرار دارد که رئیس سازمان لیگ است اما اساسنامه این سازمان چیز دیگری می‌گوید. بند اول از ماده ۱۴ این اساسنامه تاکید کرده که رئیس سازمان لیگ، همان رئیس کمیته فوتسال است. موضوعی که همواره در سال‌های اخیر رعایت شده و افرادی همچون صادق درودگر، عباس ترابیان و رضا افتخاری به صورت هم‌زمان، ریاست کمیته فوتسال و سازمان لیگ را به عهده داشتند. در انتهای این اساسنامه نیز رئیس کمیته فوتسال به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان لیگ، اساسنامه را امضا و تائید کرده است.




۲- سازمان لیگ فوتسال نمی‌تواند حکم صادر کند
کمیته فوتسال و سازمان لیگ فوتسال باتوجه به این که یکی از نهادهای زیرمجموعه فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود، موارد انضباطی به وجود آمده در مسابقات این رشته نیز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده می‌شود و حکم‌ها نیز براساس آیین‌نامه انضبطی فدراسیون فوتبال صادر می‌شود اما سازمان لیگ فوتسال بعد از اعلام استقلال از کمیته فوتسال، حکم‌های انضباطی را هم خود صادر می‌کند؛ حکم‌هایی که حتی با آیین‌نامه انضباطی فدراسیون در تعارض است.به عنوان مثال کاظم سلیمانی، دبیر سازمان لیگ فوتسال اعلام کرده تیم لیگ برتری اهورای بهبهان از بازی‌های خانگی خود محروم شده و تمام بازی‌هایش باید در ورزشگاهی بی‌طرف و در اهواز برگزار شود اما ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی منظور از استادیوم بی‌طرف را استانی بی‌طرف قلمداد کرده است. این‌ در حالی است که بهبهان جزو استان خوزستان محسوب می‌شود و چنان چه بخواهد از بازی خانگی محروم شود نمی‌تواند در اهواز هم به میدان برود!

این، تنها گاف آیین‌نامه‌ای دبیر سازمان لیگ نیست و او در محروم کردن مربی تیم اهورا نیز با بی‌توجهی به آیین‌نامه انضباطی، خودش حکم صادر کرده و علی‌پور مربی این تیم را محروم کرده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کفاشیان