به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۱۶۹۵۴۹
لبنان صفر- عربستان 2؛ مدعی و گلزن با پیتزی

سعودی‌ها یک‌قدم تا قطعی کردن صدرنشینی

گروه ورزشی: تیم ملی عربستان سعودی با دو گل لبنان را شکست دادند و به دومین پیروزی متوالی در جام ملت‌های 2019 رسیدند.
سعودی‌ها یک‌قدم تا قطعی کردن صدرنشینی
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان شروع درخشانی در جام ملت‌های آسیا داشت و با بازی هجومی و کم اشتباه، موفق شد کره شمالی را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد و خود را به‌عنوان یک مدعی اصلی قهرمانی معرفی کند، اما این سبک بازی شاگردان آنتونیو پیزی در بازی امشب برابر لبنان نیز تکرار شد و آنها در شبی که 70 درصد مالکیت توپ را نیز در اختیار داشتند، توانستند دو بار هم دروازه حریف‌شان را باز کنند و به برتری برسند.
فهد المولد در دقیقه 12 با شوت روی پای تماشایی گل اول عربستان را به ثمر رساند و حسین المقهوی در دقیقه 67 دومین گل سعودی‌ها را روی یک کار تاکتیکی تماشایی زد تا شاگردان پیتزی برای دومین بازی متوالی به پیروزی دست پیدا کنند تا علاوه بر دومین کلین‌شیت پیاپی، 6 امتیازی شوند و در صدر جدول گروه E قرار بگیرند؛ لبنان هم با دومین باخت مشابه 2 بر صفر در قعر جدول این گروه ایستاد.
 
جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه E
سه‌شنبه: 97/10/22 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: آل مکتوم- دبی
داور: علی صباح(عراق)؛ کمک‌ها: ابوبکر العمری(عمان) و راشد حامد علی؛ داور چهارم: عبدوخامیدولو رسولوف(ازبکستان)/ کمک داوران پشت دروازه: مهند قاسم سارای(عراق) و محمد امیرول(مالزی).
 
تیم ملی لبنان
مهدی خلیل، رابرت ملکی، معتز بالله الجنیدی، جوان العمری، جورج فلیکس ملکی، هیثم فاعور(73- ربیع عطایا)، علی حمام، قاسم الزین، محمد حیدر(87- محمد زین طحان)، حسن معتوق(76- نادر مطر) و هلال الحلوه سرمربی: مای‌دراگ رادولوویچ
 

 
تیم ملی عربستان
محمد العویس، محمد آل فتیل، علی هادی البلیهی، محمد البریک، حمدان الشمرانی، عبدالله عطیف، عبدالعزیز البیشی(79- عبدالرحمن غریب)، حسین المقهوی، هتان باهبری، سالم الدوسری و فهد المولد(73- یحیی الشهری). سرمربی: خوان آنتونیو پیزی
 

 
اخطار
عبدالعزیز البیشی(41) و سالم الدوسری(3+90) از عربستان
جورج فلیکس ملکی(70) ، محمد حیدر(82) و هلال الحلوه(90) از لبنان
 
شرح گل
لبنان صفر - عربستان 1 (دقیقه 12: فهد المولد): جوان العمری دفع توپ اشتباهی داشت و در ادامه نیز رابرت ملکی این کار را تکرار کرد تا فهد المولد در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و با شوت روی پای تماشایی توپ را به تور دروازه لبنان بچسباند و گل اول عربستان را بزند.
 
لبنان صفر - عربستان 2 (دقیقه 67: حسین المقهوی): فهد المولد در سمت راست زمین به هتان باهبری پاس داد که سر توپ و ارسال پای چپ تماشایی او را حسین المقهوی با فرار به پشت مدافعان لبنان و زدن ضربه آخر در حالت درازکش، تبدیل به گل دوم سعودی‌ها کرد.