کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزارت بهداشت:

شیوع آنفلوانزا عادی است

ایرنا , 23 دی 1397 ساعت 11:44

گروه جامعه: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: هیچ اتفاق غیرعادی و غیرمعمولی درباره آنفلوآنزا و انواع آن، از جمله نوع H1N1 (آنفلوانزای خوکی) در کشور رخ نداده است. این نوع آنفلوآنزا هر سال در همین بازه زمانی در نیمکره شمالی از جمله ایران شایع می شود.


محمد مهدی گویا درباره شیوع آنفلوآنزای خوکی در برخی کشورهای همسایه افزود: آنفلوآنزای خوکی یک نوع آنفلوآنزای معمولی است که به آن آنفلوآنزای فصلی می گوییم و موضوع جدیدی نیست.گویا بیان کرد: آنفلوآنزا انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، H1N1 است که در گذشته به آن آنفلوآنزای خوکی اطلاق می شد و در حال حاضر این عنوان برای این نوع از آنفلوآنزا مطرح نیست.وی ادامه داد: در کشور ما این آنفلوآنزا در برخی استان ها شایع است و موارد ابتلا به این نوع از آنفلوآنزا وجود دارد، اما هیچ اتفاق خاص و جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

 آنفلوآنزا قابل کنترل نیست، قابل تخفیف است
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: درباره آنفلوآنزا نمی توان گفت که قابل کنترل است، بلکه باید بگوییم که قابل تخفیف است. یعنی اگر مردم رعایت کنند و در برخورد با بیمار مبتلا به آنفلوآنزا مراقب باشند و کسی که به این بیماری مبتلا است با سرفه، عطسه، دست دادن و غیره، بیماری خود را به دیگران منتقل نکند، می توان آن را خفیف تر کرد.گویا افزود: همچنین کسانی که ممکن است در معرض انواع آنفلوآنزا باشند باید در اوایل فصل پاییز واکسن تزریق کنند.مجموعه این موارد می تواند منجر به خفیف تر شدن موارد آنفلوآنزا در جامعه شود، اما هیچ وقت نمی توان گفت که آنفلوآنزا از بین می رود و به هر حال عده ای به این بیماری مبتلا می شوند. مهم این است که موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا، موارد بستری در بیمارستان و موارد مرگ ناشی از آن کاهش پیدا کند. زیرا نمی توان اقدامی انجام داد که آنفلوآنزا اصلا وارد کشور نشود.

 فوت ناشی از آنفلوآنزا
وی بدون اعلام آمار موارد فوت ناشی از آنفلوانزا در سال گذشته و امسال گفت: موارد مرگ ناشی از آنفلوآنزا هر سال اتفاق می افتد. افرادی که سن بالا دارند و واکسن آنفلوآنزا تزریق نمی کنند و همچنین کسانی که بیماری قلبی و ریوی شدید دارند و مبتلا به انواع شدید بیماری آنفلوآنزا می شوند و دیر به پزشک مراجعه می کنند، از جمله این موارد فوتی هستند.


کد مطلب: 169580

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/169580/شیوع-آنفلوانزا-عادی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir