کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امكان مذاکره با آمریکا فقط به اذن‌رهبری‌است

4 مهر 1392 ساعت 18:20

گروه سياسي: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باب مذاکره با آمریکا به اذن و فرمان رهبری باز می‌شود و در این کار نباید خودسرانه عمل کرد.


منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سفر روحانی به نیویورک که قطعاً دستاوردهای سودمندی را به همراه خواهد داشت در حقیقت انتقال پیام راستین ملت ایران در برقراری صلح و آرامش و امنیت در منطقه به ویژه دوری از تنش‌های جاری است. وی این سفر را یک فرصت فوق‌العاده در تبیین دیدگاه‌های کشورمان در عرصه روابط بین‌المللی توصیف کرد و یادآور شد: این سفر و مذاکرات مختلفی که با سران کشورهای دنیا در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل انجام می‌شود می‌تواند به تقویت روابط کمک کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامونی این سفر به ویژه موضوع مذاکره ایران با امریکا تصریح کرد: این مذاکره از چند جهت قابل توجه و دقت نظر است که در وهله اول باید گفت مذاکره با آمریکا باید به اذن رهبر فرزانه انقلاب که تمام مصالح و دیدگاه‌های کلان را تدبیر و پیش‌بینی کرده‌اند، انجام شود. حقیقت‌‌پور هرگونه شتاب‌زدگی در مذاکره با آمریکا را سم مهلک و حرکت پشیمان‌کننده توصیف کرد و گفت: آمریکا که این روزها به قدرت تاثیرگذاری ایران در منطقه بیش از گذشته پی برده است با طرح برخی از مسائل سعی می‌کند از باب آشتی وارد شود که ورود به این حوزه در عمل به صداقتی نیاز دارد که بعید به نظر می‌رسد آمریکا صاحب آن صداقت باشد. آمریکا در گام اول باید دست از زورگویی‌های جهانی و منطقه‌ای بردارد و در پازل صداقت و جلب اعتماد مردم گام بردارد چرا که هر چقدر دیوار بی‌اعتمادی ضخیم‌تر شود به یقین مذاکره با این کشور سخت‌تر خواهد شد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، ملت ایران را در طول تاریخ ملت صلح‌طلب و دارای منطق گفت‌و گوی دو جانبه عقلایی توصیف کرد و ادامه داد: ما هیچ وقت به دنبال ایجاد خصومت در عرصه بین‌المللی نبودیم و قطعاً بهبود روابط ایران با هر کشوری در سایه احترام متقابل انجام می‌شود. حقیقت‌پور در پایان اذعان داشت: آمریکا از آن جهت امروز قابل اعتماد نیست که همچنان ما را به ساختن بمب هسته‌ای و اتمی متهم می‌کند و نمی‌خواهد به خاطر کرده‌های خود از این ملت عذرخواهی کند.


کد مطلب: 16959

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/16959/امكان-مذاکره-آمریکا-فقط-اذن-رهبری-است

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir