به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۱۶۹۶۱
امشب وزيران خارجه آمريكا و ايران با هم ملاقات می‌کنند

جان کری و جواد ظریف طلسم 35 ساله را مي‌شكنند

گروه سياسي: وزیر خارجه ایران قرار است تا ساعتي ديگر با وزاری خارجه گروه 1+5 از جمله جان کری همتای آمریکایی خود دیدار کند.
جان کری و جواد ظریف طلسم 35 ساله را مي‌شكنند
محمد جواد ظریف امروز پنج‌شنبه در گفت و گویی از اعلام آمادگی مقام های کشورش برای دیدار با مقام های آمریکایی در بالاترین سطوح خبر داده است. دیدار امروز جان کری و محمد جواد ظریف نخستین دیدار دیپلمات‌های دو کشور است که پس از سال 1979 صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ظریف در این باره به خبرنگاران مستقر در سازمان ملل گفت: این نشست پرشی برای آغاز مذاکرات است با این چشم انداز که در کوتاه ترین زمان به یک توافق دست یابیم. وی افزود: آنچه در دیدار با مقامات آمریکایی مهم به شمار می آید ، محتوای آن است، ما اینجا برای نمایش نیامده ایم بلکه برای دفاع از منافع ملت مان در نیویورک حضور داریم. بیش از ۳۰ سال است که مقام‌های ایران و آمریکا در یک چنین سطح عالی رتبه‌ای علنا درباره یکی از حساس‌ترین موضوعات مورد اختلاف دیدار و گفتگو نداشته‌اند. به همین دلیل، نشست امشب از همین حالا در کانون توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفته است.

رییس موسسه علوم و امنیت بین المللی در واشنگتن به میدان آمدن وزیران امور خارجه ایران و آمریکا را مهم و مثبت می‌داند. دیوید آلبرایت، می‌گوید: «امیدوارم که فقط برای یک روز دیدار نداشته باشند و بعد از شروع مذاکرات در دور بعد به ژنو یا مکان قابل قبول دیگری بروند و چند هفته در آنجا بمانند و سعی کنند که به توافق برسند. مهم است که گفتگو‌ها به طور محرمانه انجام شود تا بتوانند این مناقشه را در پشت درهای بسته حل و فصل کنند.»

آلبرایت می‌گوید: «ایران می‌خواهد که تحریم‌ها کاهش یابد اما برآورده شدن این خواسته در کوتاه مدت مشکل است. بیشتر تحریم‌ها را کنگره اعمال کرده است. برای باراک اوباما بسیار دشوار خواهد بود که برای کاهش تحریم‌ها اقدام کند در حالی که ایران امتیازات بزرگی نداده باشد.» کار‌شناس موسسه کنترل تسلیحات در واشنگتن انتظار دارد که سطح غنی سازی، ‌مکانیزیم شفاف سازی و چگونگی بازرسی از مراکز اتمی ایران از موضوعات اصلی مورد بحث ایران و گروه ۵+۱ باشد.

کلسی داونپورت، می‌گوید: «یکی از بزرگ‌ترین موانعی که باراک اوباما با آن مواجه است این است که در توافق احتمالی به ایران اجازه ادامه غنی سازی داده شود. گروهی از اعضای کنگره با هرگونه حق غنی سازی اورانیوم در ایران مخالفند.»

۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۵۷
احتمال زیاد ظریف از طرف رهبری اجازه مذاکره با وزیر خارجه آمریکا رو داره (135232)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۵۷
در بين تمامي مسائلي که در مورد عملکرد آقاي روحاني در سفرشون به نیویورک مطرحه، من فکر مي کنم يکي از بدترين قسمت هاش آنجايي بوده که گويا اوباما به احترام ايرانيان و آقاي روحاني با دعوت از روحاني گيلاس آب بجاي مشروب الکلي دست گرفته و تيم آقاي روحاني ديدار را رد کرده اند.

بنده طرفداري از غرب و اوباما نمي کنم ولي اين نوعي بی احترامي و خارج از اخلاقه که وقتي فردی آنهم رئیس جمهور امریکا چنين کاري مي کند و جايگاه خود را تنزل مي دهد ما چنين برخوردي داشته باشيم.

امیدوارم روابط ایران با همه دنیا درست شود. (135233)
قاسمی بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۳۴
احسنت ... واقعا وقتی شنیدم شوکه شدم !
ببینید اونها چطور احترام قائل میشن واسه ما ایرانی ها
ولی ما ... !!!

چقدر چهره ایران و ایرانی رو بد و زشت جلوه میدن بعضی ها به جهانیان!
نخیر بنده هم کشته مرده آمریکا نیستم ...
ولی به هیچ وجه کار درستی نبود که جناب روحانی در ضیافت ناهار شرکت نکردن ...

پاک بودن در اتاق خالی کار سختی نیست !
میتونستن برن و اصلا لب به غذا هم نزنن !

مشروب و این حرفا بهانه است !

حضرت مریم هم حرفی نزد و روزه سکوت گرفته بود !
من جای جناب روحانی بودم
شرکت میکردم و میگفتم بنده امروز روزه هستم
ولی به احترام شما شرکت کردم در این ضیافت !!!

ببینید ... اینها بهانه است !
واقعا این وسط مردم ضرر میکنن و بس ... (135307)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۰:۴۴
آفرین. (135396)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۲۹
مثبت دادم برای امیدواریت وگرنه اطلاع ندارم که قضیه آب و اینا تا چه حد درسته و اولین باره میشنوم هرچن همین که رو حانی در خواست دیدار اوبا ما رو رد کرد از نظر من کار قابل دفاعی نیست (135349)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۰:۴۶
با پوزش، منفی اشتباهی دادم. (135397)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۳۳
شما از کجا میدونی آب گیلاس بوده؟؟؟ (135352)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۰:۳۸
آب گیلاس نه ...گیلاس آب .
یعنی لیوان آب (135393)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۰:۴۱
شما درست متوجه نشده اید، آب گیلاس نه،

آب در گیلاس بوده (منظورم از گیلاس لیوانی است که نوشیدنی الکلی را در ان سرو می کنند نه گیلاس میوه).


اگر خبر ها را با دقت دنبال کنید این مسئله توسط منابع و رسانه های معتبر منتشر و تایید شده. (135394)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۰:۲۸
بهار نه نمیشه شاید مسئولین بخواهند این انجام بشود ولی گروهای فشاری پشت پرده هستند (از هز دو جهت) که قرار نیست این موضوعات و روابط حل بشه براتون مثالی بزنم به طبیعت همه ما ایمان داریم خصلت طبیعت چیه؟ کمی فکر کنید بدی و خوبی چیه ؟ مثبت و منفی اگه وجود نداشته باشه چه اتفاقی میافتد ما نمیتونیم طبیعت سیاسی رو بهم بزنیم باید این طبیعت وجود داشته باشه تا ظهور منجی عالم بشریت در غیر اینصورت .......... (135248)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۰:۳۴
روحانی فقط از اسرائیل گفت تو برنامه هسته ای ...

واقعا مچکریم !
ما رو چه به اسرائیل ؟؟؟؟؟؟؟

ای بابا (135255)
قلم آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۰:۰۳
همه دعوا سر اسرائیل بهتر است اطلاعات سیاسیتان را افزایش دهید (135379)
alirezaaaa
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۱۴
باید به کسایی که تا یه حرکت خوب از روحانی میبینن میان میگن روحانی مچکریم و تا یه کاری میکنه که به گفته خود اونها خیلی درست نبوده میان دکتر روحانی عزیز رو با احمدی نژاد مقایسه میکنن و کلی حرفای دیگه میزنن بگم که ...... واقعا متاسفم براتون
یکم مردونگی داشته باشید و اینقد زود قضاوت نکنید و پای رایتون واستید (135268)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۱:۱۸
ظریف، محبوب قلبها. (135272)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۰۶
آره امشب دیگه اصلاح طلب ها به این ارزوی به دل موندشون میرسن.ببینیم از این دیپلماسی چی دشت میکنید. (135296)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۱:۴۹
آقا اگه میخوای مثل 8 سال پیش مملکتو به نابودی بکشونین آقا ما دیگه نیستیم مردم ایران دیگه از این تندرویها خسته شدن اگه میخوای با آمریکا (آمریکای جهانخوار!!!!!) بجنگی برو سوریه قربونت ما نیستیم - من دوست دارم با آمریکا روابط درست بشه تا اقتصادی که شماها به ارث گذاشتین از این وضعیت در بیاد و مطمعنا دوستانم با تایید حرفای من جواب شمارو میدن . (135427)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۳:۳۳
همون چیزی که شما اصول گراها 35 سال دادینش به روسیه . (135460)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۰۹
بهار سخنرانی رییس جمهور در اجلاس خلع سلاح هسته ای کو؟دراستانه ملاقات جان کری و اقای طریف میخواستی جو خراب نشه.چقدر خواننده های بهار نیوز ساده هستند (135298)
ناظمی هرندی از گیشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۴۲
به نظر من اسرائیل و اعراب مرتجع از رابطه ایران وآمریکا متضرر میشند پس مانع خواهند بود ئماکه به جللیلی رای دادیم ولی خدا انشاءالله آقای روحانی رایاری و موفق نماید (135311)
مهرزاد - اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۵۲
امیدواریم که به خیر بگذره و از فردا جناحهای مختلف سیاسی دوباره به این بهانه ی جدید به جان هم نیفتند و دوباره همه بیخیال مردم عادی نشن .. راستی ، تکلیف شعارهای " مرگ بر امریکا و انگلیس " چی میشه ؟؟! (135317)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۳:۱۱
بزن دیگه ظریف ، گل به خودی دوم و تو بزن. سخنرانی روحانی در مجمع عمومی نا امید کننده بود. (135330)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۰:۴۸
دوستان عزیز شما فکر میکنید رابطه ایکه از سال 58 قطع شده میشود در یک مهمانی آنهم با یک سر تکان دادن دو رئیس جمهور حل بشه ؟
باید منطقی باشیم . بالاخره هر کاری ، مخصوصا کارهای دیپلملتیک آدابی دارد و ادبیات مخصوص خود را .
من فکر میکنم بعد از مذاکره پنجشنبه آقای ظریف با وزرای خارجه غربیها و آمریکا اون یخه کمی آب بشه وامیدوار به ادامه رفتارهای دیپلماتیک مثبت بود. (135399)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۰۶:۱۹
نمیشه که ما با آمریکا ملاقات کنیم و روابط عادی بشه اونوقت تو کشور شعار مرگ بر آمریکا همه جا باشه!! اول باید درگیریمون رو با خودمون حل کنیم بعد با اونا (135466)