به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۶۹۶۴۶

رئیس ستاد ارتش‌ اسراییل: به هزاران هدف ایرانی در سوریه حمله کرده‌ایم!

گروه بین‌الملل: رئیس ستادکل ارتش‌ اسراییل، مدعی‌ شد كه «اسراییل از سال ۲۰۱۷ به این‌سو به هزاران هدف ایرانی در سوریه حمله کرده است.»
رئیس ستاد ارتش‌ اسراییل: به هزاران هدف ایرانی در سوریه حمله کرده‌ایم!
گادی آیزنکوت، افزود: «اسراییل از آغاز جنگ در سوریه به هدف‌های متعلق به حزب‌الله‌لبنان حمله می‌کرد اما از سال ۲۰۱۷ بود که کابینه اسراییل اجازه حمله‌مستقیم به هدف‌های ایرانی را داد. چراکه ما به دگرگونی چشم‌گیری در راهبرد ایران پی‌بردیم؛ آن‌ها می‌خواستند به‌گستردگی در سوریه نفوذ بکنند و نیرویی صدهزارنفری از نیروهای شیعه پاکستان، عراق و افغانستان برپا کنند. آن‌ها در هر پایگاه هوایی سوریه، (برای خود) پایگاه‌های اطلاعاتی و پایگاه هوایی ایجاد کردند و  ما با اجازه کابینه به هزاران هدف حمله کردیم، بدون این‌که مسوولیت‌اش را بپذیریم و یا از دیگران بخواهیم مسوولیت‌اش را بپذیرند.

 آیزنکوت ادعا کرد: «قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی‌قدس‌سپاه، با انتخاب سوریه برای عملیات احتمالی علیه اسراییل، خطای راهبردی کرد. سلیمانی زمینی را برای بازی انتخاب کرد که تسلط زیادی بر آن ندارد. ارتش اسراییل در سوریه، چه اطلاعاتی و چه هوایی، دست بالا را دارد. سلیمانی پس‌از حملات شدید اسراییل در ماه‌مه ۲۰۱۸، خواست تلافی کند و بیش از ۳۰ موشک به سوی اسراییل» پرتاب شد اما هیچ‌یک به اسراییل نرسید. او درباره احتمال هدف‌ قراردادن قاسم سلیمانی، مدعی‌شده: «هرکه علیه ما اقدام کند، خودش را با خطر روبه‌رو کرده اما نمی‌خواهم کسی را تهدید کنم.» آیزنکوت مدعی‌شد: «به‌دلیل عملیات گسترده کشورش در سوریه، جمهوری‌اسلامی اکنون تمرکزش را به عراق بازگردانده‌. حالا اسراییل نسبت به چهارسال پیش امن‌تر شده ولی هنوز چالش‌هایی دارد. ما علاوه‌بر برنامه اتمی بیش‌تر از هرچیز نگران بودیم یک جبهه تازه دور و بر مرزهای اسراییل پا بگیرد.»

گفتنی اینكه، یک مقام ارتش اسراییل تابستان گذشته مدعی‌شده‌بود بیش از ۲۰۰ بار به اهدافی ازجمهوری اسلامی ایران در سوریه حمله‌کرده‌اند و  با حرف‌های آیزنکوت تفاوت چشم‌گیری داشت. رسانه‌های دولتی سوریه هم بارها از تجاوز جنگنده‌های اسراییل به سوریه خبرداده‌اند اما تاکنون نگفته‌اند که در بخشی از این حمله‌ها نیروهای ایرانی هدف قرارگرفته‌اند.  مقام‌های کشورمان بارها تاکید‌کرده‌اند ایران، با درخواست دولت‌های ‌قانونی سوریه و عراق در این کشور حضور مستشاری دارند.

 
برچسب ها: اسرائیل و ایران