به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۶۹۶۸۶

نفت در سرازیری کاهش قیمت افتاد

گروه اقتصادی: قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال انتشار آمار ضعیف از واردات و صادرات چین که دومین مطلوب‌کننده بزرگ نفت جهان است، حدود یک درصد کاهش پیدا کرد.
نفت در سرازیری کاهش قیمت افتاد
 بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۷ سنت یا ۰.۹ درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه کاهش یافت و به ۵۹.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۷ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش، به ۵۱.۱۲ دلار در هر بشکه رسید.آمار رسمی که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد مجموع صادرات چین در دسامبر سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ به میزان ۴.۴ درصد کاهش پیدا کرده که از ضعف بیشتر دومین اقتصاد بزرگ جهان حکایت دارد. واردات این کشور نیز ماه گذشته ۷.۶ درصد کاهش پیدا کرد که بزرگترین کاهش از ژوییه سال ۲۰۱۶ بود.واندانا هاری از شرکت "واندانا اینسایت" در این باره نوشت: بهای معاملات نفت با آغاز معاملات هفته جاری در آسیا همگام بابازارهای سهام این منطقه کاهش پیدا کرد، زیرا چین ۳۵۱.۷۶ میلیارد دلار مازاد تجاری برای سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ بود. این آمار تجاری ضعیف شاخص‌های متعددی که به کندی رشد اقتصادی این کشور از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ اشاره داشتند را تایید می‌کند.

معامله‌گران نیز اظهار کردند: این آمار باعث شد بهای معاملات نفت و سهام در آسیا که اوایل معاملات رشد اندکی داشتند کاهش پیدا کنند.اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک در این باره اظهار کرد: وخامت آمار اقتصادی که در آمریکا، اروپا و چین مشاهده شده به معنای این است که سقف قیمت نفت برنت ۶۴ دلار و وست تگزاس اینترمدیت ۵۵ دلار خواهد بود.با وجود آمار تجاری نه چندان مطلوب چین، واردات نفت این کشور در دسامبر بالا ماند و به ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز رسید. این آمار برای دومین ماه متوالی است که بالای ۱۰ میلیون بشکه مانده زیرا پالایشگاه‌های مستقل کوچک به منظور استفاده از سهمیه واردات‌شان، به ذخیره‌سازی ادامه می‌دهند.بر اساس گزارش رویترز، در بحبوحه تقاضای بالا از سوی چین، کشورهای اوپک و غیراوپک به کاهش عرضه ادامه می‌دهند و این مسئله تا حدودی از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار نفت