به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۸:۵۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۶۹۸۸

رتبه 104 فناوری ایران در میان 142 کشور

گروه اقتصادی: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اعلام کرد: در ارزیابی فناوری اطلاعات کشورها در سال ۲۰۱۲ کشورمان رتبه ۱۰۴ را از ۱۴۲ کشور جهان دارد و براساس این آمار و ارقام فاصله بسیاری با رسیدن به اهداف اسناد بالادستی داریم.
رتبه 104 فناوری ایران در میان 142 کشور
کاظم آیت اللهی در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و توجه به آن را تنها راه رسیدن به توسعه پایدار عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه مخابرات جایگاه عرضه توانمندی ها و شناخت تقاضا و بررسی و قیاس آن از سوی بازدیدکنندگان است. وی با بیان اینکه نیمی از دانش آموختگان مقاطع تحصیلی کشور در رشته های مرتبط با این حوزه تحصیل می کنند ادامه داد: بخش خصوصی قدرتمندی در این حوزه در مقایسه با کشورهای منطقه وجود دارد و این درحالی است که کسب جایگاه اول منطقه در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله و کسب جایگاه دوم تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور از جمله اهدافی است که تا رسیدن به آن فاصله داریم.

آیت الهی گفت: براساس مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۰ رتبه ایران در زمینه آمادگی الکترونیکی ۶۹ از ۷۰ کشور مورد مطالعه بوده است؛ در همین حال براساس شاخص های توسعه یافتگی رتبه ایران از ۱۰۶ کشور ۸۷ و در منطقه ۱۴ است؛ همچنین در ارزیابی فناوری اطلاعات کشورها در سال ۲۰۱۲ نیز کشورمان رتبه ۱۰۴ را از ۱۴۲ کشور جهان دارد و براساس این آمار و ارقام فاصله بسیاری با رسیدن به اهداف اسناد بالادستی داریم. رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور عدم توجه به فناوری اطلاعات و عدم توسعه زیرساختها از سوی مسئولان را از جمله عوامل این عقب افتادگی عنوان کرد و افزود: حتی در کشورهای توسعه یافته نیز دولت سهم بسزایی در سرمایه گذاری زیرساختها دارد. این در حالی است که سهم بسزایی از درآمد اپراتورهای مخابراتی کشور به دوات می رسد اما در این حوزه هزینه نمی شود.

وی توسعه زیرساختها و توجه به فناوری از بعد صنعتی و توانمندسازی را از جمله راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی عنوان کرد و گفت: به نمایندگی از بخش خصوصی آمادگی همکاری با دولت را در پروژه های مدنظر و برای ارتقای این بخش اعلام می کنیم. آیت اللهی بر جبران عقب ماندگی ها و توسعه توان تولید و ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همراستا با سایر کشورها و اجرای برنامه های توسعه ای در این بخش تاکید کرد.
مرجع : مهر

ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۰:۲۱
نه! شما اشتباه می کنید! من خودم شنیدم محموتی آمار می داد که ما بیشترین پیشرفت علمی دنیا رو داشتیم!!!!!!!!!!!!!!!! (135518)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۲:۵۲
این آمار درست نیست
جایگاه ایران به مراتب بالاتره (135600)