به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۷۰۰۵۵
طنز عروسکی و سیاسی احیا می‌شود؟

از چاق و لاغر تا شبکه گانگسترها

گروه فرهنگ و هنر: معاونت برون مرزی سازمان صدا وسیما مدتی است به ساخت مجموعه عروسکی «شبکه گانگسترها» با مضمون طنز سیاسی اقدام کرده است؛ پیمان جبلی در این زمینه می‌گوید: جای خالی آثار طنز به ویژه طنز عروسکی و سیاسی در تلویزیون خالی بود و سال‌هاست این مساله احساس می‌شود.
از چاق و لاغر تا شبکه گانگسترها
جبلی با بیان مطالب بالا درباره کیفیت مجموعه عروسکی «شبکه گانگسترها» اظهار کرد: زمانی که پخش این مجموعه در شبکه سحر شروع شود باید مخاطبان درباره کیفیت آن نظر دهند. ما در دهه  ۶۰، سریال «چاق ولاغر» را داشتیم که طنز عروسکی بود. این مجموعه در تقویت روحیه عمومی مردم در سال‌های پایانی جنگ موثر بود و هم تحلیل سیاسی را با زبان طنز به جامعه ارائه می‌کرد. برنامه شبکه گانگسترها می‌تواند الهام گرفته از جایی باشد و من هم شنیدم که با تولیدات دیگر شبکه‌ها شباهت دارد اما با آن ها آشنایی ندارم. به هرحال با نگاه حرفه‌ای که به طنز سیاسی و عروسکی شده است، فکر می‌کنم به امید خدا جای خود را باز کند و بتواند تولید و پخش آن مستمر باشد. پخش این مجموعه از یک یا دو هفته دیگر شروع می‌شود و با امید خدا مورد استقبال قرار بگیرد.معاون برون مرزی صدا وسیما در پاسخ به اینکه راه اندازی شبکه‌های روسی و فرانسوی زبان معاونت برون مرزی به کجا رسید، بیان کرد: ما کماکان راه اندازی شبکه روسی و فرانسوی را در برنامه‌های توسعه آینده خود داریم. در راه اندازی شبکه فرانسوی زبان پیشرفت قابل توجهی داشتیم و برنامه های آموزش بسیار خوبی برای نیروهای جدید گذاشتیم.

وی گفت: همچنین در فضای مجازی، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی در حوزه فرانسوی تجربه جدیدی داشتیم. امیدواریم  اگر امکانات، منابع و بودجه سازمان صدا وسیما اجازه دهد، بتوانیم از همین تجارب برای انتقال حوزه شبکه فرانسوی به روی ماهواره و پخش از شبکه تلویزیونی استفاده کنیم.جبلی در پایان گفت: درباره شبکه روسی هم مطالعات اولیه انجام شده و جزو برنامه‌های پنج ساله ماست. برنامه امسال ما راه اندازی این شبکه نبوده اما برای سال آینده اگر امکانات و به ویژه بودجه فراهم باشد، این کار را انجام می‌دهیم. ما تجربه خوب و قابل توجهی درباره زبان روسی به دلیل قدمت رادیو روسی داریم؛ البته راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای مستلزمات خود را دارد.  امیدواریم اگر  مشکلات بودجه سازمان و معاونت برون مرزی تا حدودی برطرف شود این کار تا سال بعد انجام می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: صدا و سیما