به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۷۰۱۲۴

ابداع یک بطری تصفیه آب که جرم نمی‌گیرد

گروه علم و فناوری: "کریزی‌کپ"(CrazyCap) نام یک مدل بطری است که درب آن قابلیت انتشار امواج ماوراءبنفش به منظور تصفیه آب و تمیز نگه داشتن داخل بطری را دارد.
ابداع یک بطری تصفیه آب که جرم نمی‌گیرد
در کنار تصفیه آب، شستشوی داخل یک بطری آب هم ممکن است دشوار باشد و به همین دلیل معمولا داخل این‌گونه بطری‌ها جرم می‌گیرد و به مرور زمان موجب آسیب رسانی به بدن می‌شود.بطری "کریزی‌کپ" طوری طراحی شده است که درب آن با انتشار امواج ماوراءبنفش به آب داخل بطری به طور مداوم میکروب‌ها را می‌کشد. این فناوری می‌تواند حتی برای تصفیه آب نیز استفاده شود.این بطری توسط شرکت "مایکرولیس"(Microlyscs) واقع در میامی آمریکا در سه اندازه مختلف ساخته شده است.هنگامی که کاربران بخواهند قابلیت جرم‌زدایی این بطری را فعال کنند، می‌توانند حسگر لمسی روی درب آن را دو بار لمس کنند و در مواردی که بخواهند آبی را که از منابع کمتر قابل اعتماد مانند دریاچه‌ها یا رودخانه‌ها برداشته‌اند، استفاده کنند، باید پنج بار این حسگر را لمس کنند. این کار باعث می‌شود که نور ماوراءبنفش به مدت طولانی‌تری به آب بتابد و آن را تصفیه کند.

قرار گرفتن آب بطری در معرض اشعه ماوراءبنفش می‌تواند تا 99.9999 درصد از باکتری‌ها، ویروس‌ها، کپک و قارچ یا جلبک موجود در آب را از بین ببرد.علاوه بر این، نور ماوراءبنفش در طول روز به طور خودکار هر دو ساعت یک بار به مدت 20 ثانیه به داخل بطری می‌تابد.با توجه به اظهارات شرکت سازنده، یک بار شارژ کامل باتری این دستگاه باید برای تصفیه 45 لیتر آب شیر یا 18 لیتر آب تصفیه نشده دریاچه‌ها و رودخانه‌ها کافی است. حلقه نور رنگی در بالای درب بطری نشان دهنده میزان شارژ باتری آن است.قیمت پیش‌سفارش این محصول اکنون 38 دلار است و وقتی که به تولید انبوه برسد با قیمت 95 دلار عرضه خواهد شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تصفیه آب