به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۷۰۱۲۵

جنایت وحشتناک تبر به دستان در مشهد

گروه حوادث: در یک شب پرماجرا، در حالی چهار پرونده جنایی مقابل قاضی ویژه قتل عمد مشهد گشوده شد که دو مورد از پرونده‌های جنایی به دلیل اختلافات و کینه‌های قبلی با ضربات قمه و چاقو رخ داد.
جنایت وحشتناک تبر به دستان در مشهد
ماجرای اولین پرونده جنایی در ساعت ۱۹:۲۰ شب جمعه گذشته در روستای کلاته برفی مشهد هنگامی رخ داد که فردی با برادرزاده اش در حالی روبه رو شد که هر دو سوار موتورسیکلت بودند. آن‌ها اختلاف کهنه‌ای داشتند و از یکدیگر دلخور بودند، بنابراین با موتورسیکلت به سمت یکدیگر حرکت کردند که گویی قصد تصادف دارند. در همین حال عمو سیلی به گوش برادرزاده اش نواخت که این ماجرا جرقه یک نزاع مرگبار شد. برادرزاده به منزل رفت و موضوع درگیری اش را برای پدر و برادرش بازگو کرد.آن‌ها که از این رفتار به شدت عصبانی شده بودند با چماق و چاقو به سوی منزل «عمو» رفتند.گزارش خراسان حاکی است، دقایقی بعد «عمو» با دیدن برادر و برادرزاده هایش که خشمگین بودند بلافاصله به همراه پسر ۱۷ ساله اش (محمد) از منزل بیرون آمد و بدین ترتیب نزاعی خونین بین آن‌ها شروع شد.

در این میان به گفته شاهدان در حالی «حمید» ضربه چاقو را به قفسه سینه محمد (نوجوان ۱۷ ساله) فرود آورد که «احمد» (یکی دیگر از عاملان نزاع) او را از پشت سر گرفته بود!با مرگ نوجوان ۱۷ ساله که به مرکز درمانی شهید طالقانی مشهد منتقل شده بود، مراتب به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و بدین ترتیب با حضور قاضی علی اکبر احمدی نژاد در بیمارستان، بررسی‌ها در این باره ادامه یافت. با دستور مقام قضایی، کارآگاهان، منزل عاملان نزاع را مورد بازرسی قرار دادند، اما همه آن‌ها به همراه حمید ۱۸ ساله و احمد از محل گریخته بودند. تحقیقات بیشتر با سرنخ‌های موجود برای دستگیری متهمان فراری ادامه دارد.

جنایت وحشتناک تبر به دستان
بنابراین گزارش، در حالی که شب به نیمه نزدیک می‌شد و قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال تکمیل تحقیقات در پرونده قتل نوجوان ۱۷ ساله بود، ناگهان ماموران کلانتری آبکوه گزارش دادند که راننده ۲۵ ساله یک دستگاه پژو پارس به طرز وحشتناکی در حد فاصل میدان معراج و شهید فهمیده به قتل رسیده است.با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد، عازم بیمارستان رضوی شد جایی که پیکر بی جان راننده جوان را به آن جا منتقل کرده بودند. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد راننده ۲۵ ساله با وارد آمدن بیش از ۲۰ ضربه قمه و تبر به نقاط مختلف بدنش کشته شده است.ادامه تحقیقات که به محل وقوع نزاع کشیده بود، نشان می‌داد که حدود ۷-۸ نفر که سوار بر دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و سمند بودند، در مسیر حرکت راننده پژو پارس قرار گرفته اند و با متوقف کردن راننده، به طرز وحشتناکی خودروی وی را با چوب و چماق تخریب کرده اند.

مهاجمان سپس در‌های جلوی خودرو را گشوده و با تبر و چاقو به جان راننده افتاده اند به طوری که دستان راننده که به عنوان سپر جلوی تیغه‌های برنده تبر و قمه قرار گرفته بود، شکاف‌های عمیقی داشت.گزارش حاکی است، پس از بررسی‌های مقدماتی و شناسایی هویت مهاجمان که اهل صالح آباد بودند، شبانه دستور دستگیری آنان با هماهنگی قاضی قنبری راد (دادستان عمومی و انقلاب تربت جام) و قاضی عبدالسلامی (رئیس دادگاه بخش صالح آباد) از سوی قاضی ویژه قتل عمد مشهد صادر شد و بلافاصله نیرو‌های انتظامی صالح آباد، با دستور قضایی، شبانه وارد عملیات شدند. در این عملیات هماهنگ و گسترده که با تلاش بی دریغ نیرو‌های انتظامی صورت گرفت، چهار تن از متهمان وعوامل مرتبط با این پرونده جنایی دستگیر شدند.

مرگ مشکوک زن جوان
بنابراین گزارش، در حالی که هنوز تحقیقات قاضی احمدی نژاد درباره قتل وحشتناک راننده ۲۵ ساله به پایان نرسیده بود، خبر مرگ مشکوک زن ۳۱ ساله‌ای در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد، قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب را به منطقه خواجه ربیع کشاند، جایی که خانواده زن جوان مدعی بودند او به دست شوهرش به قتل رسیده است! چرا که آن‌ها با یکدیگر اختلاف خانوادگی داشتند!این گزارش حاکی است، در همین حال بررسی‌های مقام قضایی نشان داد: زن جوان که مدتی با شوهرش قهر بود از چند روز قبل به منزلش بازگشته و آشتی کرده بودند همسر این زن که پسر هفت ساله‌ای نیز دارد در بازجویی‌ها مدعی شد: من گاهی قرص ترامادول (قرص مخدردار) مصرف می‌کنم! شب بود که همسرم نیز می‌خواست از آن قرص استفاده کند، ولی به او گفتم از آن‌ها نخورد چرا که من وقتی مصرف می‌کنم دچار تشنج می‌شوم! با وجود این ما از صبح تا ساعت ۳ بعدازظهر خوابیدیم! بعد از آن به همراه پسرم برای نصب پرده رفتیم، چون نصاب پرده هستم! وقتی به خانه بازگشتم همسرم همچنان که در رختخواب بود، فوت کرده بود. من دست و پایم را گم کرده بودم تا این که موضوع را به دیگران اطلاع دادم!به دستور مقام قضایی، جسد این زن ۳۱ ساله برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و پزشکان در حال بررسی موضوع مرگ مشکوک این زن هستند.

جسد نوجوان ۱۶ ساله در دامنه تپه
چهارمین پرونده جنایی که شب جمعه گذشته مقابل قاضی ویژه قتل عمد گشوده شد مربوط به نوجوان ۱۶ ساله‌ای بود که جسد وی در دامنه تپه‌ای در اطراف روستای سالارآباد شهرک رضویه کشف شد. آن شب موتورسواری که از جاده فرعی در دامنه تپه عبور می‌کرد با دیدن جسد یک نوجوان، مراتب را به نیرو‌های انتظامی اطلاع داده بود.با حضور قاضی احمدی نژاد در محل وقوع جنایت تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که کاپشن، لنگه کفش و تلفن همراه او در فواصل مختلف از یکدیگر افتاده اند و کمربند او نیز از بند‌های نگه دارنده شلوار خارج شده است، اما هیچ آثار ظاهری ناشی از جنایت، روی پیکر متوفی دیده نمی‌شد!در همین حال با بررسی پیامک‌های تلفن همراه متوفی، مشخص شد که وی با خوردن قرص، وضعیت جسمی وخیمی پیدا کرده و جان خود را از دست داده است، اما در عین حال و با دستور مقام قضایی، جسد این نوجوان ۱۶ ساله نیز برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی خراسان رضوی انتقال یافت و بدین ترتیب در حالی سپیده دم روز جمعه فرا رسید که قاضی ویژه قتل عمد با چهار پرونده جنایی روبه رو بود!
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: قتل