به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۷۰۱۲۸

حرافي‌هاي وزیر صنعت درباره خودروسازان!

حرافي‌هاي وزیر صنعت درباره خودروسازان!
گروه اقتصادي: وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه سخنراني و حرافي‌هاي بي ارزش خود و در حاليكه خودروسازان وطني با چراغ سبز خود او در عرض يك هفته 50 تا 60 درصد ديگر، قيمت‌‌هاي خود را افزايش دادند در ژستي مردم‌گرايانه درباره لزوم عمل به تعهدات پیش فروش خودرو با دو خودروساز بزرگ کشور اتمام حجت کرد و از آنان خواست به گونه ای عمل کنند که رضایت مردم جلب شود!!

سخنان و نصايح! اين وزير كه براي مردم و خصوصا مشتريان صنايع خودروسازي، ذره‌اي كاربرد و ارزش واقعي ندارد در حالي بيان مي‌شود كه در اثر سومديريت‌ها و درهم ريختگي اقتصادي كشور، مديران خودروسازان داخلي (سايپا، ايران خودرو، بهمن خودرو و... ) به راحتي زير همه تعهدات به مشتريان خود زده و به تازگي به دليل علم به بي عملي و ضعف نظارتي وزارت صنايع در برخورد با هرگونه اقدام آنها، شبانه قيمت‌هاي خود را افزايش مي‌دهند! اظهارات وزيري كه صنايع خودروسازش شبانه قيمت‌ها را 30 درصد افزايش مي‌دهند را بخوانيد و خود قضاوت كنيد:
 
 رضا رحمانی در جلسه ای که با حضور مدیران عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ایران خودرو و سایپا برگزار شد، بر ضرورت احقاق حقوق مردم در فروش خودرو تاکید کرد و افزود:‌ سازمان حمایت و خودروسازان بر اساس مصوبات قانونی باید به گونه ای عمل کنند که رضایت مردم در پیش فروش خودروها جلب شود. وی افزود: هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم مورد قبول نیست و باید به صورت روزمره دستورات صادر شده را پیگیری کند!! وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اضافه کرد: اطلاع رسانی از نحوه واگذاری و اطمینان بخشیدن به مردم نسبت به احقاق حقشان موضوعی است که هم خودروسازان و هم سازمان حمایت باید به طور جدی در آن اهتمام کنند.

گفتني اينكه، هفته گذشته ایران خودرو و سایپا به عنوان خودروسازان اصلی کشور قیمت نهایی تولیدات خود را طبق مجوز ستاد تنظیم بازار اعلام کردند؛ قرار است خودروهایی که از اول شهریور تا پایان دی ماه ثبت نام شده اند، با اضافه شدن 30 درصد به قیمت های مصوب قبلی تحویل مشتریان شوند و برای سایر ثبت نام کنندگان از دی ماه به بعد نیز برپایه «پنج درصد زیر نرخ بازار» قیمت می‌خورد!