به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۱۷۰۱۳۶

جزئیات بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی

گروه اقتصادی: معاون اداری ـ مالی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت نخستین بسته حمایتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد.
جزئیات بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی
رحیم اردلان  با بیان این که کل رقم پرداختی دولت به سازمان تامین اجتماعی برای اولین دوره بسته حمایتی به بیمه شدگان این سازمان ۱۴۵۰ میلیارد تومان است گفت: این بسته حمایتی به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی که درآمد زیر ۳ میلیون تومان دارند، پرداخت می‌شود.

بسته هاس حمایتی حداکثر تا فردا به حساب بیمه شدگان واریز می‌شود
وی با بیان این که این افراد از طریق دیتای سازمان تامین اجتماعی شناسایی شده‌اند اظهار کرد: این اطلاعات در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و تایید شده است. رقم این بسته‌های حمایتی در حال حاضر به حساب تامین اجتماعی واریز شده و از امروز به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز می‌شود.معاون اداری و مالی تامین اجتماعی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که تراکنش‌های مالی بانک مرکزی اجازه دهد، تمام بسته‌های حمایتی امروز به حساب بیمه شدگان واریز می‌شود و در صورتی که تراکنش‌های مالی این اجازه را ندهد تا حداکثر فردا این بسته حمایتی به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز خواهد شد.اردلان با بیان این که افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بین یک تا ۷ میلیون تومان دریافتی دارند افزود: بسته حمایتی مذکور تنها در اختیار بیمه شدگانی قرار می گیرد که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند. تمام اسامی این افراد به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده است.

بررسی صلاحیت بیمه شدگان آزاد واختیاری سازمان تامین اجتماعی برای دریافت سبد، از سوی سازمان هدفمندی
وی در مورد بیمه شدگان آزاد واختیاری سازمان تامین اجتماعی نیز توضیح داد: شمول این افراد برای دریافت بسته حمایتی از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها بررسی می‌شود. بعضی از صاحبان  مشاغل آزاد واختیاری، کارفرما یا صاحب کسب وکار جداگانه ای هستند و ممکن است از ردیف دریافت کنندگان بسته حمایتی حذف شوند. رنج حقوقی این فراد متغییر هست واحتمال حذف آنها وجود دارد.

فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی
معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در ادامه از فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی از سوی بیمه شدگان خبر داد و گفت: افراد تحت پوشش با استفاده از این سامانه می‌تواند متوجه شوند چرا بسته حمایتی را دریافت نکردند.

افرادی که از  اول فروردین تا مهر ۹۷ حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند، مشمول بسته حمایتی می شوند
بسته‌ها به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود
اردلان با بیان این که کلیه افرادی که از تاریخ اول فروردین تا مهر ۹۷ حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند، مشمول این بسته حمایتی می شوند افزود: به این ترتیب اگر فردی بعد از مهر ماه جز مشمولان بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته باشد، مشمول دریافت بسته نخواهد شد. همچنین در صورتی که طی این مدت ۷ ماهه برای مدتی خللی در پرداخت بیمه این افراد ایجاد شده باشد، مشکلی در دریافت بسته حمایتی نخواهد داشت.

رقم واریزی بنابر بعد خانوار متفاوت است
وی با اشاره به این که این بسته حمایتی مانند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود اظهار کرد: این بسته حمایتی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون ریال، دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، سه نفره دو میلیون ریال، چهار نفره دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا سه میلیون ریال است.

دریافت کنندگان بیمه‌بیکاری هم مشمول سبد حمایتی می‌شوند
به گفته وی، افرادی که حق بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کند نیز مشمول دریافت بسته حمایتی می شوند. همچنین در خانواده‌هایی که سه نفر مشمول بسته حمایتی باشند، یا بازنشسته، تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و ... باشند نیز تنها مشمول دریافت "یک" بسته حمایتی خواهند بود. بسته حمایتی مذکور مانند یارانه‌ها قابل برداشت است و خانواده‌ها می‌توانند هرچه تمایل داشتند با آن تهیه کنند.اردلان با بیان این که سامانه ۱۴۲۰ نیز آماده پاسخ به سوالات بیمه شدگان تامین اجتماعی است اظهار کرد: سامانه‌های مذکور صرفا برای اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی است و امکان پیگیری برای دریافت مجدد بسته از این طریق وجود ندارد. همچنین زمان توزیع زمان بعدی بسته‌های حمایتی منوط به اعلام دولت است و هنوز مشخص نیست.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بسته حمایتی