به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۷۰۱۵۰

جزئیات و نحوه تغییر محاسبه بیمه شخص ثالث

جزئیات و نحوه تغییر محاسبه بیمه شخص ثالث
گروه اقتصادی_ رسانه ها: غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با روزنامه همشهری درباره تغییرات بیمه شخص ثالث توضیحاتی ارائه کرد:

*یکی از مبانی تعیین و محاسبه حق بیمه، ویژگی راننده و شاخص هایی که برای راننده خوب و کم ریسک یا احتمالا راننده پر ریسک و پر خطر خواهد بود.

*هدف این است که یک نرخ و حق بیمه منصفانه و عادلانه از بیمه گذاران گرفته شود و بین کسانی که خوب و کم ریسک رانندگی می کنند با کسانی که رانندگی پر ریسک و پر خطر دارند در محاسبه و و دریافت حق بیمه شخص ثالث تفاوت قائل شویم.

*بیمه نامه شخص ثالث همچنان خودرو محور، اما با لحاظ ویژگی های راننده است.

*مالک خودرو هنگام اقدام برای خرید بیمه نامه می تواند اعلام کند که افراد یا اعضای دیگر خانواده هم امکان رانندگی با همان خودرو را دارند در نتیجه افراد قید شده با خودروی بیمه شده و با همان بیمه نامه، امکان استفاده را خواهند داشت.پس این فرضیه که ممکن است 3 نفر از یک خودرو استفاده کنند و بیمه نامه مجزا خریداری کنند مطلقا درست نیست.

*در نهایت هر خودرو باید یک حق بیمه پرداخت کند اما اگر یکی از استفاده کنندگان خودروی بیمه شده رانندگی پرریسک داشته باشد برای او حق بیمه بالاتری محاسبه می شود و برای فرد دیگر که رانندگی ایمن داشته حق بیمه کمتری محاسبه می شود. ولی در نهایت یک حق بیمه در مجموع محاسبه و در شرکت های بیمه از بیمه گذار دریافت می شود.

*اصلی ترین ملاک ما در نظر گرفتن تخلفات به ثبت رسیده رانندگان در 10 سال گذشته است.

*تخفیف عدم خسارت قابل انتقال نخواهد بود. به واقع این تخفیف برای مالک یا راننده خودرو محفوظ خواهد بود و تنها می تواند به خودروی دیگر متعلق به خود یا افراد درجه یک او منتقل شود و نمی تواند آن را به خریدار یا افراد دیگر منتقل کند.