کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جریان حمله نیمه‌شب یکشنبه

اسرائیل: به مواضع ایران در سوریه حمله کردیم

1 بهمن 1397 ساعت 10:36


گروه بين‌الملل: وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان حمله نیمه شب یکشنبه ارتش اسرائیل به پایتخت سوریه، سامانه دفاع موشکی سوریه بیش از ۳۰ موشک و بمب هدایت شونده را در آسمان دمشق رهگیری و نابود کرده است. بر اساس این بیانیه چهار سرباز سوریه‌ای در جریان این حمله کشته و شش نظامی دیگر زخمی شده اند.

 
ارتش اسرائیل نیمه‌شب یکشنبه اعلام کرد به مواضع نیروهای سپاه قدس ایران در حومه دمشق، پایتخت سوریه کرده است. ساعاتی پیش از این حمله تل آویو و دمشق از مقابله با حمله موشکی و هوایی در خاک کشورهای خود خبر داده بودند. چند منبع خبری از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در زمان حمله در دمشق خبر داده اند. معلوم نیست این صداها ناشی از برخورد موشک با زمین بود، یا رهگیری و انفجار در آسمان.

رسانه‌های دولتی سوریه با تایید این خبر گزارش کردند پدافند این کشور با حمله موشکی به دمشق مقابله کرده است. بامداد یکشنبه، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود سامانه دفاع موشکی سوریه ۴ موشک از ۵ موشک شلیک شده به سوی یک پایگاه نظامی در جنوب دمشق را رهگیری و منهدم کرده است.  مقام‌های ایرانی هنوز واکنشی نسبت به این حمله نشان نداده اند.

هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به ایران هشدار داد در صورت عدم خروج نیروهای این کشور از سوریه، به حملات خود ادامه خواهد. سپاه پاسداران ایران، این هشدار را با تهدید متقابل و با اشاره به توان موشکی جمهوری اسلامی پاسخ داد. اسرائیل در جریان ۷ سال جنگ داخلی سوریه بارها مواضع ارتش عربی سوریه، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان ایرانی یا مورد حمایت ایران را در خاک سوریه هدف قرار داده است. بر خلاف سال‌های قبل، رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل دیگر درباره اینگونه حملات علیه اهداف نظامی در سوریه سکوت نمی‌کند.


کد مطلب: 170260

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/170260/اسرائیل-مواضع-ایران-سوریه-حمله-کردیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir