به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۱۷۰۲۷۷

راهیابی معدل پایینی‌ها به دانشگاه

گروه جامعه: دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موجب می‌شود افراد با معدل پایین به دانشگاه راه پیدا کنند، گفت: پیش بینی ما این است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سبب شده کسانی که معدل کمتر دارند یا احتمال قبولی در کنکور را نمی‌دهند وارد دانشگاه شوند و مشکلات تا حدی تقلیل پیدا کند.
راهیابی معدل پایینی‌ها به دانشگاه
مهدی نوید ادهم (دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش) در خصوص اظهارات وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مبنی بر به حداقل رسیدن تبلیغات کلاس‌های کنکور و کتب کمک آموزشی در تلویزیون گفت: امیدواریم که همینطور باشد و این تبلغات به حداقل به برسد، زیرا یکی از مشکلات ما تبلیغات رسانه‌ای است که به تب کنکور دامن می‌زد.ادهم در خصوص تاکید رهبری در راستای به حداقل رسیدن تبلیغات کتب کمک آموزشی و کلاس‌های کنکور در رسانه ملی گفت: تبلیغات کلاس‌های کنکور و کتب کمک آموزشی کمتر شده و امیدوارم تبلیغات آسیب‌زا به حداقل برسد.دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش درباره مقاومت سازمان سنجش در برابر حذف شدن کنکور گفت: قانون حذف کنکور دو بار تغییر کرد و دوستان ما در سازمان سنجش مدعی هستند که چون شرایط آماده نبوده است نتوانستند قانون را اجرا کنند اما ادعای کارشناسان آموزش و پرورش این است که اتفاقا شرایط هم آماده بوده است، مثل شرایطی که برای سوابق تحصیلی آماده بوده است. برخی از دست اندرکاران به روشی غیر از روش کنکور موجود اعتقاد نداشتند، لذا به هر طریقی که می‌شد از اجرای قانون طفره رفتند تا به این مرحله رسیدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیان شده است که می‌توان ۸۵ درصد دانشجویان را بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش کرد. البته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بیشتر در دانشگاه‌های غیردولتی، شبانه روزی‌ها، پیام نور و... است. در صورتی که صراحت قانون حذف کنکور به این صورت است که اگر برای پذیرش در کنکور کسب ۱۰۰ نمره قابل قبول است، باید ۸۵ نمره بر اساس پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و ۱۵ نمره هم بر اساس نمره‌ای باشد که از کنکور کسب می‌کنند و امیدواریم به این سمت بروند.نوید ادهم در خصوص پذیرش دانشگاه‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند، گفت: اقدام خوبی که اکنون سازمان معاونت آموزشی وزارت علوم انجام داده این است که قرار است قبل از زمان برگزاری کنکور آن رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که می‌توانند با سابقه‌هایی تحصیلی جذب داشته باشند را اعلام کنند. تا بر این اساس داوطلبان به صورت اختیاری با آن معدلی که دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند، سپس در فاصله‌ای یک ماهه کنکور برگزار شود.

دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موجب می‌شود افراد با معدل پایین به دانشگاه راه پیدا کنند، گفت: پیش بینی ما این است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سبب شده کسانی که معدل کمتر دارند یا احتمال قبولی در کنکور را نمی‌دهند وارد دانشگاه شوند و مشکلات تا حدی تقلیل پیدا کند.او در این باره اظهار داشت: پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گامی برای اجرای قانون حذف کنکور خواهد بود اما ای گام خیلی محتاطانه است و در همان مسیر رخ می‌دهد. من از حسن تدبیری که معاونت آموزشی وزارت علوم اعلام کرده استقبال می‌کنم و نظرم در این باره مثبت است.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: معدل