به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۱۷۰۲۹۱

اعلام جزئیات بیمه‌های جدید شخص ثالث

گروه اقتصادی: رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات راننده محور شدن در بیمه‌های شخص ثالث را اعلام کرد و اطمینان داد که برای اضافه کردن افراد به بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث، هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌شود.
اعلام جزئیات بیمه‌های جدید شخص ثالث
اظهارات پیشین رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر "راننده محور" شدن بیمه‌های شخص ثالث از سال آینده باعث به وجود آمدن ابهامات و گمانه زنی‌هایی در این رابطه شد. در همین باره غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه "راننده محور" شدن صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از اواخر سال آینده به صورت پایلوت آغاز خواهد شد، گفت: این طرح به منظور دخالت دادن نحوه رانندگی افراد و خطرساز بودن یا نبودن آنها در صدور بیمه‌نامه است؛ به همین منظور بیمه‌نامه‌ها به نام مالکان خودرو که راننده اصلی خودرو هستند صادر می‌شود. در این صورت می‌توان به رانندگانی که رانندگی بهتری دارند تخفیفاتی هم ارائه کرد.او با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آنها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمه‌نامه شخص ثالث را با توجه به ویژگی‌های آن راننده (مالک خودرو) صادر می‌کنیم. در اینجا ممکن است آن مالک خودرو بخواهد علاوه بر خودش افراد دیگری هم از آن وسیله استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه برای تعداد افرادی (جز راننده اصلی) که به این بیمه‌نامه‌ها اضافه می‌شوند هزینه اضافه‌ای دریافت نخواهد شد، گفت: نحوه رانندگی فرد یا افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند به عهده نیروی انتظامی است که از این جهت اجرای این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی است.این توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی تا حدود زیادی از ابهامات پیشین طرح جدید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث "راننده محور" می‌کاهد. با این حال به نظر می‌رسد برای اطلاع بیشتر از چند و چون و نحوه صدور این بیمه‌نامه‌ها باید منتظر عملیاتی شدن این طرح باشیم.با این حال آنچه از کلیات این طرح برمی‌آید این است که فقط افرادی که نام‌شان‌ در بیمه‌نامه شخص ثالث درج شده است حق استفاده از پوشش بیمه‌نامه صادر شده را دارند و اگر بر حسب اتفاق یا ضرورت شخصی غیر از این افراد، خودرو را در اختیار بگیرد و حادثه‌ای رقم بزند، شرکت‌های بیمه مسئولیتی در برابر آن خسارت ندارند.
مرجع : ایسنا