به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۷۰۳۲۰

ارتش: آماده محو اسرائیل از روی زمین هستیم

گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: جوانان نیروی هوایی بی‌صبرانه و با تمام وجود آماده نبرد با رژیم صهیونیستی و محو آنها از روی زمین هستند.
 امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، با اشاره به بومی سازی آموزش در نیروی هوایی ارتش گفت: به منظور خودکفایی در حوزه آموزش، دانشگاه شهید ستاری در تمامی تخصص‌ها جذب و آموزش دارد. در بعد فنی هم در بخش مراقبت از پرواز، مسائل جنگ الکترونیک، جنگ سایبری و خلبانی به عنوان پایه و اساس نیروی هوایی در دانشگاه ستاری آموزش ها در حال انجام است. وی ادامه داد: البته در برخی موارد با کشور‌های دوست تبادل دانشجو داریم. به طوری که هم ما در آنجا دانشجو داریم و هم آنان در ایران دانشجو دارند که این نوعی از تعامل و تبادل است، ولی در آموزش اساسی و بنیادین خودکفا هستیم و در آینده این آموزش‌ها را در همه ابعاد توسعه می‌دهیم.
 
نصیرزاده افزود: در برخی حوزه‌ها مانند سایبر، جنگ‌های نوین و جنگال در نظر داریم مراکز آموزشی جدیدی را در دانشگاه شهید ستاری تاسیس کنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان خلبانی در منطقه حضور دارند و از نزدیک روند رزمایش را مشاهده می‌کنند و کسب چنین تجربه‌هایی برای آن‌ها بسیار مهم است، زیرا پس از گذراندن دوره‌های تئوری در دانشگاه‌ها با عملیات واقعی هم آشنا می‌شوند و به همین دلیل به طور مداوم از جوانان و دانشجویان در جریان این رزمایش‌ها استفاده می‌کنیم. وی چشم اندازه آینده نیروی هوایی را به دلیل هدف گذاری‌های مدون بسیار خوب پیش بینی کرد و گفت: یکی از این هدف گذاری‌ها در جریان رزمایش فدائیان حریم ولایت فرماندهی و کنترل همزمان هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین که در دنیا یکی از روش‌های نوین و جدید محسوب می‌شود چرا که هواپیمای بدون سرنشین دارای سامانه ارتباطی خاص خود است و نسبت به هواپیمای با سرنشین متفاوت است که کنترل و هماهنگی این دو در صحنه رزم بسیار مهم است که در این رزمایش آن را تمرین کردیم.

نصیرزاده تاکید کرد: از موارد دیگری که برای آینده نیروی هوایی هدف گذاری کرده ایم، موضوع دوربردی و دورایستایی مهمات است و تلاش داریم تا از فواصل بالای هزار کیلومتر اهداف را منهدم کنیم. وی ادامه داد: با برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت به مردم ایران اطمینان می‌دهیم که برای پاسخگویی به هر تهدیدی آماه ایم و قطعا دشمن جرات تعرض به کشور ما را نخواهد داشت، زیرا همواره آمادگی و توان بالای ما را رصد و مشاهده می‌کند. فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به حضور چشمگیر دانشجویان خلبانی در جریان رزمایش هفته گذشته تصریح کرد: دانشجویان در جریان کلاس‌های درس مشتاق هستند که صحنه رزم را از نزدیک ببیند و بسیار علاقه مند هستند که سریع‌تر وارد گروهان‌های تاکتیکی شده و در صحنه‌های رزم و رزمایش‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: برخی از همین جوانان با حضور در صحنه‌های مختلف عملیاتی و رزمی، پس از پایان آن به شدت احساس دلتنگی می‌کنندو دوباره درخواست حضور دارند که به همین دلیل حضور جوانان در این صحنه‌ها برای کسب تجارب بیشتر برای ما بسیار با اهمیت است. نصیرزاده در پایان تاکیدکرد: نسل فعلی و آینده ما بی صبرانه و با تمام وجود آماده نبرد با رژیم صهیونیستی و محو آن‌ها از روی زمین هستند. نسل‌های بعدی ما با قوت در حال فراگیری دانش لازم برای روز موعود و نابودی اسرائیل هستند.