به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۷۰۳۲۱

نتانیاهو: نیروی هوایی ما به سوریه حمله کرد

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر اسراییل با تایید حمله موشکی بامداد امروز این رژیم به سوریه، گفت، به هرکسی که بخواهد به آنها آسیب برساند، صدمه می‌زنند.
نتانیاهو: نیروی هوایی ما به سوریه حمله کرد
«بنیامین نتانیاهو» امروز (دوشنبه) در واکنش به حملات امروز به فرودگاه بین‌المللی دمشق، مدعی شد که در این حمله نیروهای ایرانی و سوری را هدف گرفتند. نتانیاهو طی سخنرانی در فرودگاه «رامون» در شهر «ایلات» بعد از بازگشت از سفر چاد، گفت: «شب گذشته، نیروی هوایی ما بعد از شلیک موشک توسط ایران، به سوریه حمله کرد... به کسانی قصد صدمه زدن به ما را داشته باشند، آسیب می‌رسانیم. آنهایی که تهدید به نابودی ما می‌کنند، تمام مسئولیت برعهده آنهاست». وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بهبود روابط با کشورهای آفریقایی گفت: «امیدوارم بزودی از این فرودگاه به آفریقا، مصر، چاد، آمریکای جنوبی و برزیل پرواز داشته باشیم». بامداد امروز دوشنبه (اول بهمن) رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند. دقایقی بعد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است.
سخنگوی ارتش اسرائیل با بیان اینکه این حمله در واکنش به ورود موشک سرگردان به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه بود، ادعا کرد که موشک مذکور ایرانی بوده است. وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه 30 موشک متجاوز صهیونیستی را سرنگون کرده است، گفت که جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به این کشور حمله کردند. شبکه راشا تودی نیز گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی به دمشق حدود سی دقیقه طول کشیده است.
 
اسرائیل: حمله به سوریه، پیام آشکار به ایران بود!
وزیر اطلاعات اسراییل در پی حمله هوایی شب گذشته این رژیم به سوریه، با این ادعا که "حمله پیامی آشکار به ایران بوده است"، گفت اسرائیل به هرگونه تهدیدی علیه خود پاسخ می‌دهد. یسرائیل کاتس، در ادامه با اشاره به این مسئله که سیاست این رژیم تغییر کرده است، افزود: این رویارویی آشکار با ایران است. هرگاه بخواهیم بر شدت این‌کار بیافزاییم، این کار را می‌کنیم.  وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از حمله شب گذشته در توییتی مدعی شد حمله در پاسخ به "شلیک موشک ایرانی از داخل اراضی سوریه" صورت گرفته است. در این توییت آمده است: روز گذشته، نیروهای سپاه قدس در سوریه، موشکی به سوی بلندی‌های جولان اسرائیل پرتاب کردند. پدافند دفاعی گنبد آهنین توانست جلوی این موشک را بگیرد. تلاش ایران برای نفوذ در سوریه، جان اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند و چنین چیزی قابل تحمل نیست. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در توییت دیگری ادعا کرد: با آتش گشودن به سوی شهروندان اسرائیلی، ایران بار دیگر ثابت کرد که قصد دارد در سوریه نفوذ کند و ثبات منطقه و اسرائیل به خطر بیاندازد. ما به اقدامات ‌مصمم‌مان برای خنثی‌سازی این اقدامات ادامه خواهیم داد. وی همچنین مدعی شد: ما به آن‌ها (ایرانی‌ها) اجازه نفوذ در سوریه را نمی‌دهیم. هر کس که به ما حمله کند، بهای گزافی خواهد پرداخت.