به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۷۰۳۵۹
ماجرای شنیده شدن صدا‌های عجیب از برج میلاد

شاید صدای افتادن یک قابلمه بوده است!

شاید صدای افتادن یک قابلمه بوده است!
گروه جامعه: در برج میلاد حدود ۲۰۰ نیرو با دکترای برق، عمران، مکانیک، معماری و دیگر حوزه‌های مرتبط، به‌صورت ۲۴ ساعته در حال نگهداشت برج هستند اما شایعات و ماجراها در حاشیه برج همیشه وجود دارد.
علی درویش پور مدیر عامل برج میلاد درباره آخرین وضعیت گودبرداری صورت گرفته در نزدیکی مرکز همایش‌های برج میلاد که همیشه محور سوالات و انتقادها بوده و اعضای شورای شهر نیز درباره آن تذکراتی داده اند گفت: این گودبرداری با خود برج فاصله قابل توجهی دارد اما باید هرچه زودتر تکلیف این گود مشخص شود؛ اگر چه ابزار دقیقی برای رصد کردن وضعیت مرکز همایش‌های برج میلاد که در نزدیکی گود قرار دارد به کار برده شده است اما عقل حکم می‌کند که تکلیف گود هرچه زودتر تعیین شود.
علی علیپور معاون فنی و نگهداشت برج میلاد نیز گفت: آسانسورهایی که در برج میلاد مورد استفاده قرار گرفته است، آسانسورهای انحصاری برج هستند و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.از آنجایی که آسانسورها در در یک خط قائم حرکت می‌کنند اگر در حد یک سانتی متر هم جابهجایی و انحراف در برج ایجاد شده باشد اصلا حرکت نمیکنند. حتی زمان وزش باد آسانسورهای جنوب غربی که همیشه درمعرض باد هستند آلارم می‌دهند و از حرکت باز میایستند بنابراین اگر برج دچار مشکل شود نمیتوان از آسانسور استفاده کرد.
علیپور با بیان اینکه در رصد کردن برج میلاد تاکنون به مشکل برنخورده ایم و جای نگرانی نیست، درباره ترک خوردن برخی از دیوارهای پارکینگ این سازه گفت: حرکت و زاویه ترک ایجاد شده مهم است؛ ظاهر برخی ترکها ممکن است خطرناک باشد، ترکهای پارکینگ نیز مقاومسازی شده و هیچ ارتباطی با سازه برج ندارد.
وی همچنین درباره شنیده شدن صداهای مهیب در برج گفت: چندی پیش می‌گفتند از آسمان صدای عجیبی شنیده شد و فردی هم یک فیلم گرفت ولی نهایتا مشخص نشد منشاء آن چه بود است صدایی که در برج شنیده شده هم تنها یکبار رخ داده و یکی از کارگران قسمت آشپرخانه آن را اعلام کرد، شاید این صدا صدای افتادن یک قابلمه بوده است!