به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۷۰۳۷۷

اسپاتیفای هم بلاک می‌کند

گروه فناوری: اسپاتیفای قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم این اپلیکیشن افزوده است تا به کاربرانش اجازه دهد از خواننده‌هایی که مورد علاقه آنها نیستند، آهنگ جدیدی دریافت و مشاهده نکنند.
اسپاتیفای هم بلاک می‌کند
اپلیکیشن پخش آنلاین موسیقی اسپاتیفای (Spotify) که هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین و بهترین برنامه‌ها از نوع خود به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده است که قابلیت و امکان جدیدی را به پلتفرم این اپلیکیشن فزوده و اضافه کرده است تا به کاربرانش این امکان را بدهد تا در صورت عدم علاقه به خواننده و یا گروه موسیقی مربوطه ، از آنها آهنگ و آلبوم جدیدی مشاهده و دریافت نکنند.این بدان معناست که کاربران رایگان و مشترکان پولی اپلیکیشن پخش انلاین موسیقی اسپاتیفای قادر خواهند بود با انتخاب نام خواننده و گروه موسیقی موردنظر و کلیک بر روی گزینه مسدودسازی ( Block ) آنها را بلاک کنند تا در دفعات بعدی ، الگوریتم‌های هوشمند و خودکار تشخیص موسیقی موردعلاقه کاربران ، به آنها هیچ آهنگ و آلبوم جدیدی را که از سوی خواننده و گروه موسیقی مذکور و بلاک شده منتشر شده است، نمایش داده نشود.

نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید،  iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملا قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آن‌ها گوش بسپارند.اپلیکیشن اسپاتیفای در سال ۲۰۰۶ میلادی در سوئد تاسیس و راه‌اندازی شد و از آن سال تاکنون نیز توانسته است توجه و علاقه میلیون‌ها کاربر موبایل را به خود جلب کند و موجب رضایت و تجربه لذت بخش آنها در گوش سپردن به موسیقی‌های موردنظرشان شود.بر اساس گزارش وب سایت the verge ، از بزرگترین رقبای اسپاتیفای، می‌توان به اپل موزیک و پاندورا اشاره کرد که آنها نیز سهم قابل توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند اما هنوز به جایگاه اسپاتیفای دست پیدا نکرده‌اند.بدون شک، کاربران منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی همچون اپلیکیشن اسپاتیفای به شمار می‌روند. ایالات متحده به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است.
مرجع : ایسنا