به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۱۷۰۳۹۴
سرپرست وزارت بهداشت: فرار مالیاتی مختص یک قشر نیست

اینقدر پزشکان را مورد هجمه قرار ندهید

گروه جامعه: سرپرست وزارت بهداشت درباره مباحث مطرح شده در زمینه شفافیت مالیاتی پزشکان، گفت‌: خواهشم این است که این قدر جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار ندهند.
اینقدر پزشکان را مورد هجمه قرار ندهید
 دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس مدیران کل بیمه سلامت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شفافیت درآمد پزشکان، گفت‌: خواهشم این است که یک قشر مرجع به نام "پزشکان" را آن قدر مورد هجمه قرار ندهند.وی افزود: عدم شفافیت در پرداخت مالیات برای همه اقشار وجود دارد. حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شفاف سازی و بالا بردن درآمدهای دولت ابتدا ذهنیت را به سمت همکاران طبیب ما سوق داده‌اند. در حالی که ما طبیبان خدمتگذاری که در شرایط سخت خدمت ارائه می‌کنند، کم نداریم. بنابراین باید به سمت شفافیت  نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی حرکت کنیم، اما این موضوع فقط مختص یک قشر نیست و فقط یک قشر خطاکار نداریم.سرپرست وزارت بهداشت در ادامه صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: باید به سراغ پیشگیری از فرار مالیاتی و جلوگیری از قاچاق رویم، آن هم  برای همه اقشار جامعه و همه صنوف.

وی همچنین گفت‌: ما حتما با همکاران‌مان در سازمان نظام پزشکی و انجمن‌ها بحث پرداخت مالیات و فرار مالیاتی را دنبال می‌کنیم و پزشکانی که ممکن است فرار مالیاتی داشته و یا به حقوق مردم تجاوز کنند، در خود سیستم و توسط پزشکان با آنها برخورد می‌شود.سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال ایسنا درباره رقم شش هزار و 700 میلیاردی که در زمینه فرار مالیاتی پزشکان مطرح شده، گفت‌: اصلا چنین رقمی را تایید نمی‌کنم.وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: یکی از اهداف دولت آقای روحانی پوشش بیمه همگانی و ارتقای نظام سلامت بود و پوشش بیمه همگانی در راستای همین سیاست در کنار طرح تحول سلامت دنبال شد. حال برای این که این طرح بتواند در یک ریل منطقی قرار گیرد، نیاز بود مقدماتی مانند پزشک خانواده‌، نظام ارجاع، پرونده نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت شکل بگیرد، اما در این زمینه  مقداری عقب مانده‌ایم. اما بحث پوشش بیمه همگانی را با سرعت بالاتری پیش برده‌ایم و منطقی هزینه نکردن در برخی از بخش‌ها باعث شد که در یکسری قسمت‌ها عقب بمانیم.

نمکی همچنین اضافه کرد: در سال‌های گذشته در سازمان برنامه و بودجه برنامه‌های مفصلی را تدوین کردیم و راهکارهایی را اندیشیدیم. به عنوان مثال در یک اقدام کسری‌هایی که وزارت بهداشت داشت با 8هزار میلیارد تومان جبران کردیم و در سال بعد از آن هم منابع را به طور 100 درصدی افزایش دادیم و سعی کردیم فاصله منابع و مصارف و عقب ماندگی‌ها جبران شود. در سال جاری هم سعی می‌کنیم با تخصیص درست منابع و پولی که از محل صندوق هزینه می‌شود، بدهی‌های بیمه سلامت را کاهش دهیم.سرپرست وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همه ما چه در بیمه سلامت و چه در وزارت بهداشت و چه سایر بیمه‌ها باید برای استقرار زیر ساخت‌هایی مثل پزشک خانواده‌، نظام ارجاع و ... با کمک هم اقدام کنیم؛ چرا که اگر این کار را انجام ندهیم هر چقدر در این حوزه پول بریزیم، باز هم پر نمی‌شود و این روالی است که در کشورهای صنعتی دنبال شده است.نمکی در پایان همچنین گفت‌: ما لیست داروهای تحت پوشش بیمه را به گونه‌ای بازنگری می‌کنیم که واقعا تولید داخل اولویت اول‌مان باشد و بیمه بتواند به سمت خرید راهبردی برود، اما در هیچ یک از این تصمیمات نباید محرومان و دردمندان مغفول بمانند و سعی خواهیم کرد بیشترین خدمات را به محرومان ارائه دهیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پزشکان مالیات