به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۱۷۰۴۰۵
جباری:

مصاف با چین سرنوشت ساز است

گروه ورزشی: ستاره ایران در جام ملت های 1972 با بیان اینکه چین قدرتمندتر از عراق و عمان است، گفت: رویارویی با شاگردان «مارچلو لیپی» برای ما دشوار و سرنوشت ساز خواهد بود.
مصاف با چین سرنوشت ساز است
«علی جباری» که همراه با تیم ملی ایران در سال های 1968 و 1972 به عنوان قهرمانی جام ملت های دست یافته است، اظهار داشت: تیم ملی ایران توانایی شکست دادن چین و رسیدن به مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت ها را دارد.وی که در مرحله نیمه نهایی جام ملت های سال 1972 با درخشش و به ثمر رساندن سه گل موجب برتری 3 بر 2 ایران مقابل تایلند شد، افزود: تیم عمان فوتبالی منسجم و خوب را به نمایش گذاشت و کار را برای ایران در دقایق آغازین دشوار کرد. خوشبختانه بازیکنان کشورمان در ادامه بر روند بازی مسلط شده و به پیروزی رسیدند.جباری که در فینال سال 1972 زننده یکی از 2 گل ایران برابر کره جنوبی بود، اظهار داشت: عملکرد تیم ایران در امارات خوب بوده است و آن ها از انگیزه فراوانی برای رسیدن به موفقیت و پیروزی برخوردار هستند.جباری در پاسخ به این پرسش که تیم ملی فوتبال ایران چقدر شانس قهرمانی در هفدهمین دوره جام ملت های آسیا را دارد؟ گفت: باید قهرمان شویم، چراکه «کارلوس کی‌روش» بهترین تیم یک دهه اخیر را در اختیار دارد. بازیکنان ایران تجربه بین‌المللی خوبی دارند و تیم کاملی در خطوط مختلف داریم.

ستاره سال های دور استقلال تهران و تیم ملی ایران، اظهار داشت: در گذشته اگر چند بازیکن تیم ملی مصدوم می‌شدند، نگرانی ها به اوج می رسید، اما اکنون تیمی در اختیار داریم که بازیکنان آن از لحاظ فنی به یکدیگر نزدیک هستند.وی با بیان اینکه تیم ملی ایران بازیکنان و کادر فنی توانمندی دارد، گفت: بسیار امیدوارم که پس از سال ها به قهرمانی جام ملت های آسیا دست یابیم.بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: باید با تمرکز بالا به مصاف چین برویم، چراکه شرایط شاگردان «مارچلو لیپی» متفاوت تر از تیم هایی است که در جام ملت های امارات با آنان بازی کردیم.کاپیتان سال های دور استقلال، گفت: لیپی مربی بزرگی است و برای این مسابقه تدابیر خاصی خواهد داشت. او در دنیای مربیگری به تمام افتخارات ممکن رسیده است و تمام تلاش و تجربه اش را به کار بسته تا در آسیا به موفقیت برسد.تیم ملی فوتبال ایران، پنجشنبه شب در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف چین می رود.هفدهمین دوره جام ملت های آسیا از 15 دی ماه به میزبانی امارات آغاز شده است.
مرجع : ایرنا