به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۱۷۰۴۱۲

اغلب قربانیان حملات دیروز اسرائیل به سوریه، ایرانی هستند

گروه بین‌الملل: شمار تلفات حملات هوایی اسرائیل به مواضع نظامی ارتش سوریه و نیز نیروهای سپاه قدس ایران در حومه دمشق و دیگر مناطق خاک سوریه به ۲۱ تن رسید.
اغلب قربانیان حملات دیروز اسرائیل به سوریه، ایرانی هستند
به گزارش یورونیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه، نهادی غیر دولتی که مقر آن در لندن است با تایید این خبر تاکید کرد که بیشتر قربانیان نیروهای ایرانی هستند. حملات هوایی اسرائیل نیمه شب یکشنبه صورت گرفت و در جریان آن چند موضع نظامی از جمله تعدادی انبار مهمات و مرکز انباشت موشک که توسط نیروهای ایرانی و متحدان آنها در نزدیکی دمشق نگهداری می شد هدف اصابت بمب و راکت قرار گفت. در بیانیه این نهاد حقوق بشری سوریه که از ابتدای جنگ داخلی در این کشور اقدام به انتشار آمار و ارقام مختلف در زمینه تلفات جانی نظامی و غیرنظامی حملات کرده همچنین آمده است که تعدادی از سایت‌های پدافند هوایی رژیم بشار اسد در حومه پایتخت و مناطق جنوبی این کشور نیز هدف حملات هوایی ارتش اسرائیل قرار گرفته است.
رامی عبدالرحمن، رئیس کنونی سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه یادآورد شده است که شمار قربانیان حملات پس از بررسی و شناسایی هویت قربانیان افزایش پیدا کرده است. مسئول دیده بان حقوق بشر سوریه در ادامه تصریح کرد که از ۲۱ فرد کشته شده ۱۵ تن خارجی بوده اند. به گفته رامی عبدالرحمن ۱۲ تن از نیروهای ایرانی در میان ۱۵ قربانی خارجی حملات اسرائیل هستند. در این گزارش مشخص نشده است که سه فرد غیرسوری دیگر که در میان قربانیان دیده می شوند چه ملیتی دارند. گزارش جدید دیده بان حقوق بشر سوریه درباره حملات هوایی اخیر اسرائیل به خاک سوریه در حالی منتشر می شود که شمار تلفات این حملات پیش از این ۱۱ تن اعلام شده بود. ارتش اسرائیل پس از انجام حملات یاد شده اعلام کرد که اهدافی متعلق به نیروهای سپاه قدس ایران از جمله یکی از مهمترین سایت های پشتیبیانی این نیروها در دمشق به همراه تعدادی انبار مهمات و مرکز آموزش و جمع آوری اطلاعات را هدف قرار داده است.
این برای نخستین بار بود که اسرائیل همزمان با آغاز حمله نظامی به خاک اسرائیل به صورت مستقیم و یکجانبه از وقوع آن خبر داد و مسئولیت آنرا بر عهده گرفت. دیده بان حقوق بشر سوریه با اعلام اینکه حملات یاد شده بخشی از مهمترین اقدامات نظامی اسرائیل در خاک سوریه پس از آغاز جنگ داخلی در این کشور به حساب می آید از انهدام کامل یک باند فرودگاه بین المللی دمشق خبر داده است. پس از انجام این حملات تل آویو مدعی شد که پدافند هوایی اسرائیل راکت هایی را که از داخل خاک سوریه به سوی بخش شمالی بلندی های جولان شلیک شده بود، منهدم کرده است. اسرائیل در جریان ۷ سال جنگ داخلی سوریه بارها مواضع ارتش عربی سوریه، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان ایرانی یا مورد حمایت ایران را در خاک سوریه هدف قرار داده است.