به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۷۰۴۱۷

نکاتی که باید درباره تالار پذیرایی بدانیم

گروه جامعه: مراسم عروسی یکی از روزهای خاطره‌انگیز برای  بیشتر افراد به‌شمار می‌رود. برای مراسم عروسی رسم و رسوماتی وجود دارد. در گذشته مراسم عروسی در منزل به‌صورت سنتی انجام می‌شد؛ در حالی که امروزه برای برپایی مراسم عروسی از از تالار پذیرایی استفاده می‌کنند. تالار پذیرایی محلی است که برای برگزاری مراسم عروسی با تعداد مهمانان متفاوت، طراحی شده است.
 


تالار پذیرایی یا باغ تالار
سالن‌های جشن عروسی به دو صورت تالار پذیرایی یا باغ تالار طراحی می‌شوند. تالارهای پذیرایی محلی سرپوشیده است که با دکوراسیون مخصوص برگزاری مجالس عروسی طراحی شده؛ در حالی باغ تالار در فضای باز و سبز طراحی می‌شود. باغ تالارها بیشتر برای فضول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی بعضی از تالارهای پذیرایی نیز وجود دارند که علاوه بر تالار پذیرایی، باغ تالار نیز دارند که این تالارهای پذیرایی برای ارائه خدمات مجالس معمولا هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.
 
نکاتی درباره تالار پذیرایی عروسی
تالار پذیرایی می‌تواند برای برگزاری جشن‌های مختلفی، اعم از جشن نامزدی، عقد، تولد و مراسم عزاداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تالار پذیرایی که برای برگزاری مراسم عروسی انتخاب می‌شود باید ویژگی‌هایی داشته باشد و همین‌طور برای انتخاب آن زوجین باید نکاتی را در نظر بگیرند که عبارتند از:
 
هزینه تالار پذیرایی  و بدوجه عروس و داماد
برای رزرو تالار پذیرایی هزینه‌ها به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شوند؛ به‌عنوان مثال هزینه ورودی تالار پذیرایی، مبلغی ثابت است که بدون در نظر گرفتن مهمانان محاسبه می‌شود؛ در حالی که هزینه غذا و پذیرایی معمولا برای هر نفر محاسبه شده و گروه موزیک، سرگرمی و خدمات مجالسی که ارائه می‌شوند نیز تعرفه جداگانه دارند و هر چقدر خدماتی که تالار پذیرایی ارائه می‌دهند بیشتر باشد؛ هزینه آن نیز بالاتر است. بنابراین عروس و دامادها بهتر است قبل از انتخاب تالار پذیرایی بودجه خود را مشخص کنند.
 
سیستم تهویه تالار پذیرایی
سیستم تهویه تالار پذیرایی یکی از نکات ریز اما مهمی است که باید در زمان انتخاب تالار پذیرایی در نظر بگیرید. در تالار پذیرایی به دلیل ازدحام مهمانان و همین‌طور جنب و جوش آن‌ها، وجود سیستم تهویه مناسب الزامی است. سیستم تهویه باید در اماکن مناسبی در داخل تالار نصب شوند تا بتوانند جریان هوا را در کلیه فضای تالار پذیرایی کنترل کنند.
 
سیستم گرمایشی و سرمایشی تالار پذیرایی
از آن‌جایی که تالار پذیرایی متراژ بالایی دارد؛ معمولا در فصول سرد سال، هوای داخل تالار کاهش یافته و در همین در فصول گرم سال هوای داخل سالن گرم می‌شود؛ بنابراین برای کنترل وضعیت هوای داخل سالن، تالار پذیرایی باید از سیستم گرمایشی و سرمایشی  و تجهیزات مناسبی برخوردار باشد.
 
تزئینات داخل تالار پذیرایی
 در روز عروسی علاوه بر برگزاری تشریفات جشن، خدمات فیلمبرداری و عکاسی نیز انجام می‌شود؛ به‌همین دلیل تزئینات و دکوراسیون داخلی تالار پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. دکوراسیون داخلی تالار پذیرایی باید متناسب با فضا و همین‌طور میز، صندلی و تجهیزات تالار طراحی شود.
 
 نحوه سرویس‌دهی تالار پذیرایی
کنترل کیفیت غذا، پذیرایی از مهمانان و سرو غذا در زمان مناسب از مهم‌ترین مواردی هستند که باید برای انتخاب تالار پذیرایی در نظر گرفته شوند. معمولا تالارهای پذیرایی یا خدمات تشریفات عروسی که از سابقه بیشتری برخوردارند؛ سرویس‌دهی و کیفیت خدمات بالاتری دارند.
 
اتاق عقد تالار پذیرایی
بیشتر تالارهای پذیرایی از محلی مجزا برای برگزاری مراسم عقد بهره می‌گیرند. در اتاق عقد، سفره عقد تزئین شده و عروس و داماد در آن‌جا عکس می‌گیرند. از طرفی تعرفه اتاق عقد مجزا از خدمات مجالس تالار پذیرایی دریافت می‌شود.
 
 امکانات تالار پذیرایی
هر تالار پذیرایی با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد؛ امکانات متفاوتی دارد، رختکن مناسب با کمد دیواری، سرویس بهداشتی، اتاق مخصوص کودکان، آتش‌بازی، بادکنک‌آرایی، گل‌آرایی و میزآرایی از سایر امکانات تالارهای پذیرایی محسوب می‌شوند.
 
موقعیت دسترسی تالار پذیرایی
یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان انتخاب تالار پذیرایی عروسی و برگزاری تشریفات مراسم در نظر گرفته شود؛ دسترسی آسان به تالار پذیرایی است. امروزه با توجه به خیابان‌های شلوغ و پر تردد، مسافت طولانی تالار از موقعیت کلی میهمانان می‌تواند باعث خستگی و دیر رسیدن مهمانان به تالار عروسی شود. همچنین بهتر است برای مدیریت بهتر زمان در روز عروسی، آتلیه عکاسی و فیلمبرداری، تالار عروسی، سالن زیبایی عروس، موقعیت مهمانان و همین‌طور منزل عروس و داماد به یکدیگر نزدیک باشد.
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.