به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۱۷۰۴۶۱

پیام «مرگ‌» فوتبالیست آرژانتینی از فراز آسمان

پیام «مرگ‌» فوتبالیست آرژانتینی از فراز آسمان
گروه ورزشي: هواپیمای امیلیانو سالا، مهاجم بیست و هشت ساله آرژانتینی که برای امضای قرارداد با باشگاه کاردیف سیتی به ولز می‌رفت شامگاه دوشنبه و درست یک ساعت بعد از برخاستن از فرودگاه نانت فرانسه از صحفه رادار محو شد.

عملیات امداد و جستجوی دو سرنشین این هواپیمای سبک در حالی بامداد چهارشنبه از سرگرفته شده که بگفته پلیس اگر هواپیما در آب هم فرود آمده باشد احتمال زنده بودن سرنشینان آن کم است. حالا رسانه‌های آرژانتینی آخرین پیام‌های صوتی سالا به دوستان و خانواده را در واتس‌اپ منتشر کرده‌اند. پیام‌هایی که او در آن متوجه خطر و ماجرای سقوط هواپیما شده است.

آخرین پیام امیلیانو سالا مهاجم آرژانتینی به زبان اسپانیایی این بوده «من سوار هواپیمایی هستم که به نظر می‌رسد در حال متلاشی شدن است. من در حال پرواز به سمت کاردیف هستم.» سالا در ادامه پیام صوتی خود گفته «اگر تا یک ساعت و نیم دیگر خبری از من نشد، نمی‌دانم کسانی را برای جستجو و پیدا کردنم می‌فرستند یا نه. می‌دانید اینجا هیچکس من را پیدا نخواهد کرد. پدر، من خیلی می‌ترسم.» نزدیک به یک شبانه‌روز از زمان انتشار خبر سقوط هواپیمای این فوتبالیست ۲۸ ساله آرژانتینی گذشته و با این حال عملیات امداد و نجات برای یافتن او در کانال مانش صبح پنجشنبه از سر گرفته شد.

پدر سالا به رسانه‌ها گفته که آخرین بار روز یکشنبه با پسرش حرف زده و او از اینکه بنا است به انگلستان رفته و در تیم جدیدی بازی کند خوشحال بود و همه چیز خوب پیش می‌رفت. او همچنین افزود: «نمی‌دانم در این لحظات باید به چه فکر کنم. اصلا نمی‌دانم چه بگویم. با این حال در ساعت‌های گذشته به بدترين چیزها فکر کرده‌ام. هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند وضعیت الان را توضیح دهد.»

این هواپیما که از نوع هواپیماهای سبک به شمار می‌آید قرار بود در فرودگاه ولز فرود آید اما مسوولان فرودگاه کاردیف و فرانسه اعلام می کنند این هواپیمای اختصاصی بر فراز دریای مانش ناپدید شده است. در خبرهای پیشین درباره محل احتمالی سقوط این هواپیما اعلام شده که شاید این هواپیما در نزدیکی جزیره گورنزی سقوط کرده باشد. گفته می‌شود این هواپیما یک سرنشین دیگر هم داشته است.

پلیس گورنزی اعلام کرده که بعد از یک جستجوی ۱۵ ساعته در منطقه‌ای به وسعت ۳۰۰۰ کیلومتر مربع، تعدادی جسم شناور روی آب پیدا کرده است. پلیس گورنزی به خبرنگاران گفته «ما هیچ نشانه‌ای از سرنشینان هواپیما پیدا نکرده‌ایم. اگر آنها روی آب فرود آمده باشند، در این مرحله، متاسفانه احتمال زنده ماندن آنها بسیار کم است.»
مرجع : يورونيوز