به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۷۰۴۷۷

بلیت ۵۰۰هزار تومانی دربازار سیاه جشنواره فجر

گروه فرهنگ و هنر: در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، خرید و فروش بی واسطه بلیت های این فستیوال هنری به بازار سیاه تبدیل شده است.
بلیت ۵۰۰هزار تومانی دربازار سیاه جشنواره فجر
سایت رسمی جشنواره فیلم فجر را که باز می کنی، قیمت هر بلیت برای تماشای فیلم های جشنواره را 15هزار تومان نوشته، اگر سری 11 تایی بخری، می شود 132 هزار تومان، یعنی هر بلیت 12هزار تومان؛ این قیمت بلیت در پردیس آزادی، فرهنگ، پردیس کورش، پردیس مگامال، ایران مال، آستارا، شکوفه، استقلال، جوان، ماندانا، پردیس زندگی و سینما موزه است و زیرمجموعه گروه الف محسوب می شود. سینماهای گروه ب شامل پردیس راگا، پردیس کیان و پردیس تماشا، بلیت های تکی‌شان 10 هزار تومان و سری 11 تایی هم 88 هزار تومان آب می خورد، به عبارتی هر بلیت 8 هزار تومان.سایت های معروف خرید و فروش اینترنتی به بازاری داغ و سودآور برای عرضه و تقاضای بلیت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تبدیل شده است. مردم سر و دست می شکنند جدیدترین آثار سینمای ایران را در مهم ترین رقابت هنری کشور ببینند، شاید بعدتر تیغ ممیزی اجازه ندهد شانس تماشایش روی پرده اکران را پیدا کنند. قیمت ها اما خیره کننده است، بلیت های 10 و 15 هزار تومانی را تا 450 هزار تومان گذاشته اند برای فروش؛ قیمتی که در روزهای جشنواره مرز میلیون تومان را هم درمی نوردد.

همزمان بازار سیاه خرید و فروش بلیت‌ها، تنها چند ساعت بعد از آغاز بلیت فروشی رسمی جشنواره داغ شد. سودجویان در کمین سایت جشنواره و بلیت‌ها نشسته بودند و بعد از خرید بلیت‌ها، آن را با قیمتی چندین برابر قیمت واقعی به فروش گذاشتند. مهلت پیش فروش بلیت‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روز دوشنبه اول بهمن به پایان رسید و علاقه‌مندانی که موفق به خرید بلیت نشده‌اند، یا باید قید تماشای فیلم در ایام پر تب و تاب جشنواره را بزنند یا چند صد هزار یا حتی میلیون تومان به سودجویان بدهند. البته امکان خرید و فروش بلیت جعلی و از دست رفتن پول علاقه‌مندان سینما هم وجود دارد که ریسک خرید بلیت از بازار سیاه را افزایش می دهد.
مرجع : همدلی