به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۷۰۴۸

ایست وزارت صنعت به خودروسازان چینی

گروه اقتصادی: در حالی که یکی از خودروسازان بزرگ کشور به دنبال استفاده از یک پلت‌فرم چینی برای تولید محصولاتش است، وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواسته از شرکای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی خود برای حضور در ایران دعوت کنند.
ایست وزارت صنعت به خودروسازان چینی
در چند ماه اخیر به دنبال تحریم صنعت خودرو از سوی آمریکا، خودروسازان بزرگ کشور مذاکراتی را با خودروسازان چینی برای همکاری مشترک آغاز کردند. بر این اساس یکی از خودروسازان بزرگ کشور با یک خودروساز چینی برای خرید پلت‌فرم یکی از محصولات آن به توافق رسیده است. براین اساس قرار است این خودروساز بزرگ اجزای داخلی پلت‌فرم چینی را نیز با استفاده از دیگر محصولات موجود در جهان، کپی‌سازی کند. در این شرایط و در حالی که حضور خودروسازان چینی در صنعت خودروی ایران پررنگ‌تر می‌شود وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو از مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی خواسته تا از شرکای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی خود برای بازگشت به ایران دعوت کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده به خودروسازان گفته از شرکای خارجی‌شان بخواهند تا با توجه به فضای جدید شکل گرفته در مناسبات بین‌المللی برای تولید محصولات جدید به ایران بازگشته و سهم خود از بازار ایران را احیا کنند. این اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی است که پیش از این نیز کارشناسان صنعت خودرو با تولید خودروهای چینی در ایران مخالفت کرده بودند. در این زمینه شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی - گفته بود که همکاری با خودروسازان چینی صنعت خودروی ایران را از یگانه هدف خود که همانا "خودروساز شدن" است دور خواهد کرد. وی تصریح کرده بود که خودروسازان بزرگ داخلی باید به جای همکاری با خودروسازان چینی به سمت همکاری با خودروسازان معتبر جهان حرکت کنند زیرا خودروسازان چینی نیز محصولاتشان را از روی محصولات دیگر شرکت‌های خارجی کپی می‌کنند و حضور این خودروها در ایران عقب‌گردی برای صنعت خودرو است.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۴۱
روحاني مچكريم
به خفت ما مقابل چين نه بگو (136498)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۰۰
یعنی میشه یه روز دست چین از اقتصاد ایران کوتاه بشه؟ (136513)
آبين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۲۳
به اميد روزي كه گمركهايمان را بر روي اجناس چيني ببنديم و به جاش از جنسهاي با كيفيت اروپايي و آمريكايي مثل گذشته استفاده كنيم چون اونا مثل روسها و چينيها گدا گشنه نيستنند (136540)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۵۱
خداهرچه زودترشراین اجناس چینی رو ازسرتولید ملی ما کم کنه. (136671)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۳۶
بها جان می تونی یک کمپین برای عدم استفاده از کالاهای بنجل چینی راه بندازی؟ (136871)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۳:۳۶
نون اضافه با سالاد یادتون نره؛ پولش قبلا حساب شده!!! (137235)