به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۷۰۵۰۲

افزایش قدرت عضلانی تنها با دستگاه مغناطیسی!

گروه علم و فناوری: پژوهشگران "دانشگاه ملی سنگاپور" در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه دستگاهی شده‌اند که می‌تواند قدرت عضلانی افراد را افزایش دهد.
افزایش قدرت عضلانی تنها با دستگاه مغناطیسی!
اگر چه ورزش معمولا بهترین راه برای عضله سازی است اما باز هم مواردی وجود دارد که در عضله سازی به افرادی‌ که لاغر و ضعیف هستند و یا بر اثر جراحت ناتوان شده‌اند، کمک کند.پژوهشگران "دانشگاه ملی سنگاپور"(NUS) در مطالعه اخیرشان با تمرکز بر روی موضوع عضله‌سازی یک دستگاهی به نام "MRegen" را توسعه داده‌اند که دستگاه مذکور از میدان مغناطیسی استفاده می‌کند تا عضلات را  به گونه‌ای فریب دهد که گویی افراد در حال ورزش دادن آنها هستند.پروفسور "آلفردو فرانکو-اورگن"(Alfredo Franco-Obregón) پژوهشگر ارشد این مطالعه درباره ساخت این دستگاه گفت: دستگاه "MRegen " یک میدان الکترومغناطیس یکنواخت را به یک ناحیه عضلانی با طول و مدت زمان خاص وارد می‌کند که این کار همان پاسخ‌های بازسازی و متابولیکی را که فعالیت بدنی ایجاد می‌کند بازتولید می‌کند.این فناوری تاکنون بر روی دو گروه بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مورد آزمایش قرار گرفته است. در ابتدا ۱۰ فرد سالم، آزمایش ۱۰ دقیقه درمان MRegen را بر روی یکی از پاهای خود، یک بار در هفته برای پنج هفته متوالی دریافت کردند. پس از اینکه آن دوره تمام شد، قدرت عضلانی آنها به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد بهبود یافته بود.

در آزمایش دوم، این دستگاه برای ۱۰ بیمار که تحت عمل جراحی زانو قرار گرفته بودند استفاده شد. این افراد همچنین درمان توانبخشی طبیعی را دریافت کردند. هنگامیکه این افراد در مقابل با یک گروه کنترل شده متشکل از ۱۰ بیمار که عمل "بازسازی رباط صلیبی قدامی"(ACL) انجام داده بودند و تنها درمان توانبخشی را دریافت کرده بودند، قرار گرفتند، افرادی که از دستگاه "MRegen "استفاده کرده بودند، شاهد بهبود وضعیت در اندازه عضلات و قدرت تنها ۴ هفته پس از عمل جراحی بودند.آنها علاوه بر بهبود در قدرت عضلانی خود شاهد یک بهبود ۵۰ درصدی در متابولیسم عضلانی خود نیز بودند. تاکنون هیچ عوارض جانبی در خصوص استفاده از این دستگاه گزارش نشده است.پروفسور "آلفردو فرانکو-اورگن" در انتها افزود: به طور متوسط، ۴۰ درصد از حجم بدن انسان را عضلات تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در تنظیم بدن، سلامت و طول عمر فرد دارند. اگر ما بتوانیم توانایی تنظیم رشد عضلات را کنترل کنیم، ممکن است کنترل کلی سلامت انسان را به دست آوریم. MRegen یک دستگاه غیر تهاجمی و موثر در بازسازی عضلات است.
انتهای پیام
مرجع : ایسنا