به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۷۰۵۲۷

سهمیه‌بندی روزانه بنزین زیبنده ملت ایران نیست

گروه اقتصادی: نماینده مردم فیروزآباد در مجلس گفت: طرحی که اخیرا مطرح شده و بر اساس آن به هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین اختصاص می یابد هنوز در کمیسیون انرژی طرح نشده است و کار کارشناسی در کمیسیون انرژی بر آن انجام نشده است.وی افزود: اینگونه سهمیه بندی زیبنده ملت ایران نیست از سوی دیگر در هیچ کجای دنیا اینگونه سهمیه بندی انجام نمی‌شود.
سهمیه‌بندی روزانه بنزین زیبنده ملت ایران نیست
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که «هر تصمیمی در زمینه حامل‌های انرژی به خصوص بنزین تاثیر آنی در جامعه می‌گذارد»، گفت: هر تصمیمی در خصوص حامل‌های انرژی باید با کار کارشناسی دقیقی اتخاذ شود.کوروش کرم‌پور حقیقی در گفت‌وگو یی با اشاره به ضرورت انجام کار کارشناسی در خصوص هرگونه تصمیم گیری در زمینه حامل های انرژی، بیان کرد: آن‌چه که در غالب طرح یا لایحه در مجلس مطرح می‌شود، بر اساس موضوعیتی که دارد به کمیسیون های مربوط ارجاع می‌شود.در خصوص انرژی نیز هر طرح یا لایحه‌ای که باشد در کمیته‌های تخصصی کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار می گیرد و کار کارشناسی بر روی آن انجام می شود.وی اظهار کرد: برای بررسی یک طرح از نمایندگان، کارشناسان خبره و اساتید کارکشته استفاده می‌شود و در نهایت از دیدگاه و نقطه نظرات افراد متخصص در کمیته ها استفاده می شود سپس در کمیسیون مورد بحث قرار می گیرد و اعضای کمیسیون نظر کارشناسی خود را می‌دهند و در نهایت یک طرح همراه با کار کارشناسی به صحن می رود.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس تصریح کرد: طرحی که اخیرا مطرح شده و بر اساس آن به هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین اختصاص می یابد هنوز در کمیسیون انرژی طرح نشده است و کار کارشناسی در کمیسیون انرژی بر آن انجام نشده است.
اما بنده با دیدن کلیات این طرح با این طرح مخالف هستم. برای مخالفت خود نیز دلایلی دارم اما هنوز جزئیات این طرح را ندیدم.وی افزود: اینگونه سهمیه بندی زیبنده ملت ایران نیست از سوی دیگر در هیچ کجای دنیا اینگونه سهمیه بندی انجام نمی‌شود. بنزین خوراک خودرو است و ما طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید وظیفه خود را به موقع و کامل انجام دهیم.کرم پور تاکید کرد: هنوز کار کارشناسی در خصوص طرح‌های پیشنهادی در زمینه سهمیه بندی بنزین در کمیسیون انرژی انجام نشده است. تصمیم‌گیری در خصوص حامل های انرژی هم می تواند تاثیرات مثبت بالایی در جامعه داشته باشد و هم می تواند تاثیرا منفی بالایی در جامعه به جای بگذارد و برای نظام چالش هایی را ایجاد کند.وی در پایان گفت: هر تصمیمی که در زمینه حامل های انرژی به خصوص در زمینه بنزین اتخاذ شود آنی تاثیر خود را در جامعه می گذارد و باید کار کارشناسی دقیقی انجام شود.
مرجع : ایسنا