به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۷۰۶۵

خودروسازان درخواست افزایش قیمت دادند

گروه اقتصادي:‌ خودروسازان طی مكاتباتی كه با رئیس شورای رقابت داشتند، خواستار افزایش قیمت خودرو شدند.
خودروسازان درخواست افزایش قیمت دادند
 رئیس انجمن خودروسازان با اشاره به مكاتبات قبلی خودروسازان و همچنین جلسه روز چهارشنبه با رئیس شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه خودروسازان نه تنها درخواست افزایش قیمت دادند بلکه خواستار اصلاح قیمت پایه خودرو نیز شدند. احمد نعمت بخش افزود: در برخی از رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای رقابت آورده شده که خودروسازان تنها خواستار تعدیل تورم شدند که این سخنان از طرف رسانه‌ها اشتباه برداشت شده است و خودروسازان به دلیل زیان مالی که از ابتدای سال تاکنون کرده‌اند تنها خواهان افزایش قیمت هستند و به زودی نیز این امر اتفاق خواهد افتاد.

نعمت بخش ادامه داد: برای مثال از 3 ماهه ابتدایی سال تنها شرکت سایپا با 52هزار دستگاهی که فروخته است، 130 میلیارد تومان ضرر کرده است که این ضرر شامل تمامی خودروسازان دیگر و همچنین قطعه سازان نیز شده است. وی در پایان تصریح کرد: رئیس شورای رقابت معلوم نیست به چه دلیل زیان خودروسازان را در نظر نمی گیرد، در صورتی که طبق جلسه خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت نه تنها این زیان‌ها واقعی است بلکه طبق گزارش ارایه شده به وزیر افزایش قیمت خودرو دور از ذهن نیست و باید صورت بگیرد.
مرجع : ايلنا

۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۴
ببندید درشو ما خودروی ملی و خودکفایی در صنعت خودرو نمی خوایم به چه زبونی بگم توکیش بهترین و ایمن ترین خودرو را با 20 میلیون میشه خرید تازه 5 سال هم گارانتی می کنند (136480)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۶
یعنی ضرر خودروسازانو مردم باید جبران کنند. خوب قیمتا رو آزاد کنن تعرفه واردات هم بردارن تا مردم تکلیف خودشونو بدونن (136486)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۸
خودروسازان هنوز نمیدانند که ضرر آنها با افزایش قیمت جبران نمیشود بلکه با میزان فروش بیشتر و بالا بردن سطح کیفی خودروها بیشتر سود میکنند چون مردم ترغیب میشوند که محصول آنها را خریداری نمایند. به امید روزی که بازار خودرو کشور ما آزاد و رقابتی باشد. (136488)
پرواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۹
باباتعرفه گمرگی را بردارید خودروسازی را در ایران تعطیل کنید این همه بیکار داریم این هم روش (136493)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۴۲
واقعن خیلی جالبه
خودرو سازان عدم بهره وری و اتلاف منابع- نیروی انسانی و نا کارآمدی خود را از جیب مردم می خواهند بپردازند. به نظر من وقتی توی این شرکت ها از هر 10 نفر پرسنل نیمی از آن اضافی بوده و پسر خاله دختر خاله هایشان را بدون هیچ توجیهی استخدام کرده و حقوق های کلان می پردازند، باید هم ضرر ده باشند. بهره وری پایین بزرگترین آسیب به هر بنگاه اقتصادی است که متاسفانه استفاده از رانت انحصار و عدم واردات بدون مشکل خودرو ، باعث شده همیشه هزینه ی مشکلات و ایرادات مدیریتی از جیب مردم پرداخت شود . اگر خودرو سازان تقاضای افزایش قیمتهای محصولات بی کیفیت خود را دارند، اشکالی نداره به شرط اینکه رانت انحصار برداشته شود . آنگاه معلوم می شود که با نصف قیمتهای کنونی هم مشتریان به این محصولات جذب نمی شوند . انحصار را بردارید و هرچه دلتان می خواهد قیمتها را بالا ببرید . تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد (136499)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۳
چه محصولات با كيفيتي مصرف سوخت بسيار كم ،سيستم ترمز عالي، در تصادفات مچاله نمي شوند، كيسه هوا دارند، خودروي كه اين همه امكانات توليد مي كنيد كه ايراني هاي بيچاره فقط حق سوار شدن برآنها را دارند و بس. عزيزان خودرو ساز قيمت براي پرايد 30ميليون و براي پژو 60ميليون خوبه يا بيشترش كنيم ما مردم راضي هستيم اميدوارم كه خداوند هم از اين همه خدمت بي منت شما و پول هاي دريافتي شما رضايت كامل داشته باشد (136508)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۰۳
اصلا 206 بشه 100 میلیون...
کیه که بخره؟ آخه یکی نیست به اینها بگه توی این همه سال چکار می کردین که حالا با یه تحریم کل صنعت خودروسازیمون میریزه به هم؟
دیدیم خودروهای ملیتون رو آقایان، خیلی ملی بودند! (136518)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۰۶
افزایش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دیگه جرااا؟ (136521)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۱۹
خيلي دلم سوخت ...
واقعا ناراحتي داره بنده هاي خدا ضرر كردن!!!!!!!!!!!!!
ما چقدر ............ايم. (136532)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۲۹
شورای رفاقت به زودی همکاری میکنه غصه نخورین.
مگه نمیگین ضرر میکنین؟ جمع کنید لگن سازیتونُ (136545)
مهرداد
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۴۶
کمی مودبانه تر (136666)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۴۵
رو که نیست!!!!!!!! (136574)
خودروهای بی کیفیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۴۹
سلام اجازه دهند قیمت رو ببرند بالا به شرطی که خودروهای خارجی اجازه ورود به داخل پیدا کنند بعد بیایند رقابت کنند. (136577)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۵۴
ببندید درش را (136583)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۰
چرا در کشور رو روحانی بزوی شرکت های خارجی باز نمیکنه؟ دست همشون تو یه کاسه است (136600)
H
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۲
بزار قیمت رو ببرن بالا...عینه تف سربالا میشه براشون...آمار فروش شون پایین تر میاد (136604)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۲
عجب وقاحتي !!!!!!!!!!!!!!! (136606)
میر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۴
ای کاش کلید تدبیر دکتر روحانی ، قفل واردات آزاد خودرو خارجی به ایران را باز کنه تا این فرغون سازهای وطنی ، حساب کار دستشون بیاد
البته از مردم فهیم هم بخاطر تحریم این لگنها متشکریم (136612)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۸
ماشین هایی که در داخل ایران تولید میشود چرا باید با نوسانات دلار گران شوند؟!! مگر نمی گفتید تمام قطعات در داخل ایران ساخته میشود!!! و بومی سازی شده، پس کو؟؟؟ (136619)
ShadmehR
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۳۱
چند تا خائن که خودروساز باشن آخرش میشه همین دیگه.. پرایدی که با حلب خروس نشون ساخته میشه .. (136639)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۳۱
با کاهش 15 درصدی قیمت ارز خودرسازان باید 15 درصد کاهش قیمت داشته باشند نه افزایش (136640)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۴:۴۴
برو جمش کن. خودروی داخلی بخوره تو سرتون. مگه کشورهایی که خودرو ملی ندارن از گرسنگی مردن یا کور و کچل شدن. این هم راهی شده برای ارتزاق شما دزدهای قانونی و رسمی از ملت بدبخت ایران. تا دیروز میگفتین قیمت دلار بالا رفته حالا که 800 تومن قیمت دلار اومده پایین دیگه چه مرگتونه؟؟؟ (136664)
ك.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۵۰
دولت بايد قيمت خودرو را آزاد كند چه معني دارد پرايد را 20 ميليون بخريم؟
اصلا حمايت از توليد داخل مهم است يا جان انسانها؟!
دولت بايد جان مردم و سلامتي آنها را در اولويت قرار داده و به بهانه توليد ملي و درآمد بيشتر با افزايش بي ارزش قيمت فروش خودرو موافقت نكند
انتظار داريم دولت روحاني قيمت خودرو را آزاد كند (136747)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۵:۵۴
يعني از اين هم بالاتر جمع كنيد كاسه كوزه تونو (136750)
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۰۸
در دیزی بازه........... (136814)
حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۲۸
قشر کارمند وکارگروازهمه بدتر بازنشستگان که دستشان از همه چیز کوتاه است چگونه باید از دولت بخواهند حقوقشان را اضافه کنند.این قشرها ابزارچانه زنی ندارند ودراین اشفته بازارتحریم کمرشان شکسته ودیگر نمی دانند چگونه به حقوقشان اعتراض کنندمسوولین هم همیشه وعده ی بهار می دهندچندین بهار امده ورفته اما خبری نشد که نشد.چشم امیدشان به دولت جدید است وهربار اماده ی فرجی ویا مرغ سعادتی ویا شیخی ناگاه از غیب بیاید.چشمها خشک شد وان سفرکرده که صد قافله ی دل همره اوست هنوزدرپرده ی غیب. (136851)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۳۵
قیمت سمند شرکتی بیست و نه میلیون و سیصد تو بازار آزاد بیست و هفت میلیون هشتصد کسی هم مشتری نیست بالا بردن قیمت خیلی خنده داره (136867)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۹:۱۳
خجالت بکشید (136986)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۲۳:۳۱
این شرکت ها را با تراکتور سازی ادغام کنند بره!!! (137228)