به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۷۰۶۶۵

بحران ونزوئلا؛ گوآیدو مذاکره با مادورو را رد کرد

بحران ونزوئلا؛ گوآیدو مذاکره با مادورو را رد کرد
گروه بين‌الملل: نیکلاس مادورو، از آمادگی خود برای دیدار با خوان گوآیدو، رهبر مخالفان دولت خبر داد.
رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: «من همیشه طرفدار گفتگوی ملی هستم. آماده ام جایی که باید بروم [تا گفتگو کنم]. اگر شخصا مجبور باشم به دیدن این پسر [خوان گوآیدو] بروم، خواهم رفت.»خوان گوآیدو ضمن رد پیشنهاد نیکلاس مادورو برای گفتگو خواستار ادامه اعتراضات شده است. وی روز چهارشنبه در میان هوادارانش در کاراکاس خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد.
 
او از مخالفان نیکلاس مادورو خواست که هفته آینده بار دیگر علیه دولت ونزوئلا تظاهرات کنند. خوان گوآیدو، ۳۵ ساله برنامه خود را «تشکیل دولت انتقالی» و «برگزاری انتخابات آزاد» اعلام کرده است. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا مذاکره با نیکلاس مادورو را «گفتگوی تصنعی» خوانده است. پیش از این مکزیک برای میزبانی مذاکره بین دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور اعلام آمادگی کرده بود. این کشور یکی از معدود کشورهای آمریکای لاتین است که خوان گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نشناخته است.

آمریکا نماینده ویژه در امور ونزوئلا معرفی کرد
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده از انتخاب الیوت آبرامز، دیپلمات آمریکایی به عنوان نماینده این کشور در امور ونزوئلا خبر داد. آمریکا روز چهارشنبه خوان گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت. خوان گوآیدو ساعاتی پیش از آن خود را رئیس جمهور موقت کشورش اعلام کرده بود. وزیر خارجه آمریکا در مورد انتخاب الیوت آبرامز گفت: «الیوت سرمایه ای واقعی برای ماموریت ما در راستای کمک به مردم ونزوئلا خواهد بود تا دموکراسی و رفاه به این کشور باز گردد.» به گفته مایک پومپئو الیوت آبرامز مسئول هدایت کلیه تلاشهای آمریکا برای «بازگرداندن دموکراسی» به ونزوئلا خواهد بود. جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز پنجشنبه گفته بود واشنگتن تلاش خواهد دارد تا درآمد ونزوئلا از فروش نفت به جای دولت مادورو، به دست خوان گوآیدو برسد.