به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۷۰۸۱۹

ساعت آخرالزمان ٣٠ ثانیه جلو کشیده شد

گروه علمی: ساعت آخرالزمان دو دقیقه به نیمه شب (آخرالزمان) باقی مانده است.
خطراتی مانند جنگ هسته‌ای و تغییرات آب و هوایی که دنیا با آن رو‌به‌رو است باعث شده تا امسال ساعت آخرالزمان بدون تغییر نسبت به سال پیش روی دو دقیقه به نیمه شب باقی بماند. این نزدیک‌ترین زمان به نیمه‌شب در ساعت‌ آخرالزمان است. "بولتن دانشمندان اتمی" در سال ۱۹۴۷ این ساعت را برای اعلان هشدار در باره فجایع قریب‌الوقوع ساختند. ساعت آخرالزمان را هیاتی از این نهاد با مشورت با حامیانش از جمله ده‌ها برنده جایزه نوبل تعیین می‌کند.
"بولتن دانشمندان اتمی" هشدار داده است که "ما در حال عادی جلوه دادن یک جهان بسیار خطرناک هستیم." این سومین سالی است که ساعت به نیمه‌شب (آخرالزمان) نزدیک می‌شود. اولین بار در سال ۱۹۵۳ بود که آمریکا و شوروی سابق در اوج جنگ سرد، بمب بسیار مخرب هیدروژنی را آزمایش کردند.

چرا امسال ساعت تغییر نکرد؟
نمایندگان بولتن دانشمندان اتمی گفتند عدم تغییر ساعت و حفظ ساعت سال پیش "بی‌شک خبر بدی است." راشل برانسون، رئیس بولتن دانشمندان اتمی گفته است این که ساعت از سال ۲۰۱۸ به این سو تغییر نکرده به معنای ثبات نیست بلکه هشداری به رهبران و شهروندان جهان است.
او گفته است "این نابهنجاری جدید بسیار ناپایدار و خطرناک است که آن را بپذیریم." جری براون، فرماندار سابق کالیفرنیا که در هیات مدیره این نهاد فعالیت می‌کند هشدار داده است "ما در حال بازی رولت روسی با بشریت هستیم." بولتن دانشمندان اتمی در بیانیه خود بهبود روابط کره شمالی و آمریکا را مد نظر قرار داده اما به افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای در برخی کشورها و ادامه مناقشات سیاسی در جهان هم اشاره کرده است. این گروه، سلاح‌های هسته‌ای و تغییرات آب و هوایی را دو تهدید عمده دانسته است و نسبت به استفاده روزافزون از جنگ اطلاعاتی برای تهدید دموکراسی‌ها در جهان هشدار داده است.


 
برچسب ها: آخرالزمان