به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۱۷۰۹۷۳
اگر دادکان و مصطفوی هم بودند، این اتفاقات می افتاد؟

قلعه‌نویی: ما دیروز نباختیم، 8 سال پیش باختیم

گروه ورزشي: سرمربی تیم سپاهان اصفهان اعتقاد دارد ما از کارلوس کی روش استفاده فنی لازم را نکردیم و او قدرت طلبی کرده است. امیر قلعه نویی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو صحبت هایی را درباره حذف تیم ملی از جام ملت های آسیا بیان کرد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:
قلعه‌نویی: ما دیروز نباختیم، 8 سال پیش باختیم
اگر توپ سردار گل می شد، سوالات فرق نمی کرد؟
برزیل هم در جام جهانی مقابل آلمان هفت گل خورد. قشنگی فوتبال به همین اتفاقات است. دیشب، شبِ خوب تیم ما نبود و برای هر تیمی اتفاق می‌افتد. شما نمی‌توانید بگویید که بارسلونا 30 بازی خوب انجام دهد. یک موقع روز بد یک تیم است و دیروز هم روز خوب ژاپن بود. ما می‌خواهیم آسیب‌شناسی کنیم. نباید بازی ژاپن را ملاک قرار دهیم. مثل خیلی از بازی‌های دیگر،  رئال یا بارسا هم در زمین خودشان سه گل می‌خورند. اگر توپ سردار آزمون گل می‌شد و ما بازی را می‌بردیم سؤال‌های ما فرق نمی‌کرد؟
 
تاج و کفاشیان و فردوسی پور به فوتبالمان خیانت کردند
دو بحث وجود دارد، یکی اینکه‌ آقایان کفاشیان، تاج و عادل فردوسی‌پور به فوتبال ایران خیانت کردند، چون از کی‌روش یک شخص دیگر درست کردند. ما می‌توانستیم از او به مراتب بهتر استفاده کنیم، اما این کار را نکردیم. کی‌روش ما را شناخت و به مسیری که می‌خواست، رفت.
 
مرگ فوتبال ما آنجا بود که اسدی را حذف کردیم
مرگ فوتبال ما آنجا بود که اسدی را حذف کردیم، کریمی و مجید صالح را از کادر تیم ملی کنار گذاشتیم و ... . من به کی‌روش خرده نمی‌گیرم بلکه به امثال فردوسی‌پور ایراد می‌گیرم که کی‌روش را این‌طور در فوتبال ما جا انداختند. عادل به فوتبال ما خدمت نکرد و فوتبال ایران را نابود کرد. من می‌گویم اگر از آقای کی‌روش و مسائل فنی‌اش استفاده می‌کردیم خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتیم، با توجه به بودجه‌ای که هزینه کردیم.
 
ما دیروز نباختیم، 8 سال پیش باختیم
شما قراردادهای کی‌روش را در بیاورید، هیچ‌کس نمی‌تواند به مسائل فنی کی‌روش ایراد بگیرد، چون رزومه دارد، ولی ما کی‌روشی ساختیم که هر کاری خواست از نظر رفتاری کرد. من می‌گویم بازی یمن را بردیم، چرا در مورد برانکو صحبت کرد؟! آیا زمان مصطفوی و دادکان این اتفاقات می‌افتاد؟ نه نمی‌افتاد. الان هم نگوییم که چرا به ژاپن باختیم. فوتبال ما هشت سال پیش باخت، موقعی که گذاشتیم این رفتارها حاکم شود. چرا؟ چون کی‌روش یک تیم مطبوعاتی داشت و حمایت  می‌کرد و مسائل را طور دیگری عنوان می‌کرد. این رفتارها را چه کسانی باعث شدند. مدیران فدراسیون و امثال فردوسی‌پور و تیمش باعث شدند که این اتفاقات در فوتبال ما رخ دهد.
 
تیم ملی بهترین امکانات 40 سال گذشته را داشت
به مردم دروغ نگوییم. تیم ملی بهترین امکانات را در این 40 سال داشت. بحث بازنشستگی یک بحث است و اینکه تیم ملی پاداش‌هایش را به موقع گرفته، هواپیما داشته و زمین تمرین خوب گرفته است، بحث دیگر. به مردم دروغ نگوییم. ربطی به مسائل بازنشستگی ندارد. شما صورت مسئله را پاک می‌کنید. این مشکلات همه جای مملکت ما هست.
 
کی روش، مسیر را اشتباه رفت
اگر مدیران لایق داشتیم که دلار به 18 هزار تومان نمی‌رسید! ما می‌خواهیم بگوییم همه چیزمان به همه چیزمان می‌خورد. آیا دو تیم ملی ما باید بر سر زمین تمرین یا یک ساختمان دعوا کنند؟! آیا باید به حمید استیلی توهین کنیم؟! مسبب این اتفاقات همان مدیران و تیم رسانه‌ای هستند که باعث شدند کی‌روش به جای اینکه همه انرژی‌اش را بگذارد برای سازندگی فوتبال ما، مسیر را اشتباه رفت.
 
اگر دادکان و مصطفوی بودند هم این اتفاقات می افتاد؟
آقای اقبالی حرف خوبی زد، «وقتی کی‌روش را با این وزن بین‌المللی آوردیم باید 80 سال از او استفاده می‌کردیم». او هم متوجه شد که ما ایرانی‌ها چگونه هستیم و در این راه افتاد و قدرت‌طلبی کرد، دبیرکل فدراسیون و مدیر تیم را عوض کرد، در امارات همه تیم را بیرون کرد و ... . اگر دادکان یا مصطفوی رئیس فدراسیون بودند این اتفاقات می‌افتاد؟ اگر به جای کی‌روش، فرگوسن هم بود این اتفاقات نمی‌افتاد.
 
نمی توانیم درباره آینده حرف بزنیم
 من زمانی که سرمربی تیم ملی بودم در یک اجلاسی در هلسینکی شرکت کردم. کشورهای اسکاندیناوی در آن زمان برای سال 2020 برنامه می‌دادند و نظر فیفا را می‌خواستند. آیا این برنامه در همه مسائل در مملکت ما وجود دارد؟ در فوتبال و ورزش وجود دارد؟ تیم‌های بانک ملی، شاهین، دارایی، استقلال اهواز، ابومسلم، برق شیراز، هما و ... کجا هستند؟ همین راه‌‌آهن که 100 بازیکن به تیم ملی داده، کجاست؟ در ورزش و فوتبال ما برنامه‌ریزی نکردیم. سازمان ورزش ما همیشه حیات خلوت بوده است. هر کسی که کمکی کرده بود می‌گویند در سازمان ورزش باشد. غیر از هاشمی‌طبا،  بقیه که آمدند ورزش را نابود کردند. الان نمی‌توانیم در مورد آینده صحبت کنیم، چون برنامه نداریم.
 
رییس فدراسیون بعد از رییس جمهور بیشترین تریبون را دارد
مربی تیم ملی انگلیس (کاپلو) تیمش چهار گل از آلمان خورد، ولی چون برنامه داشت فدراسیون انگلیس از او حمایت کرد. ما در مملکت‌مان برنامه نداریم. در ورزش و فوتبال‌مان رئیس فدراسیون بعد از رئیس جمهور بیشترین تریبون را دارد. ایشان چه کار کرده است؟
 
8 سال مبارزه کردم و آسیب دیدم
من 8 سال است که مبارزه می‌کنم و خیلی هم آسیب دیدم. همین گروهی که اسم بردم به من حمله کرد. من وظیفه ملی‌ام را انجام دادم. وقتی نیت‌مان خدمت به مردم نباشد، وقتی تیم‌های پایه‌مان برنامه ندارد و سر زمین تمرین دو تیم ملی ما اختلاف پیدا می‌کنند، همین اتفاقات می‌افتد. انشاالله ما به سمتی برویم که هم مملکت آرامش داشته باشد و هم فوتبال. فوتبال فرصت است و تهدید نیست و کاری کنیم که مردم لذت ببرند. برد و باخت احساسی است، ولی خود فوتبال لذت است.