به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۷۰۹۸۵

تخلیه روستا‌های در معرض سیلِ خوزستان

گروه جامعه: در پی بارندگی‌های اخیر امدادرسانی و تخلیه روستا‌های در معرض سیل خوزستان در حال انجام است.
تخلیه روستا‌های در معرض سیلِ خوزستان
امدادرسانی و تخلیه روستاهای در معرض خطر سیل در خوزستان و آماده باش دستگاه‌های امدادی برای مقابله با سیلاب‌ها همچنان ادامه دارد. امروز همچنین مدارس برخی مناطق استان هم تعطیل شدند.

امداد رسانی و تخلیه روستاهای در معرض خطر سیل
باران‌های زمستانی گرچه ساکنان استان‌های جنوبی مانند خوزستان را خوشحال کرد اما پر شدن سدهایی چون دز به ناچار مسئولان را وا داشته تا دریچه‌های سد را تا جای ممکن باز کنند که باعث وقوع سیلاب شده است. سیلاب‌هایی که روستا‌های حاشیه سد را تهدید و برخی را هم تخریب می‌کند؛ از این رو با حضور نیروهای امدادی و هلال احمر روستاهای در معرض سیل تخلیه شده‌اند یا درحال تخلیه هستند.

تعطیلی مدارس دشت آزادگان و برخی توابع شوش
دیروز برخی سیل بندها تخریب شدند و سیل بندهای جدید در برابر سیل ایجاد شدند. بنابر اعلام ستاد بحران استان خوزستان تمامی مدارس شهر دشت آزادگان و برخی توابع شوش امروز تعطیل و تدابیر ویژه‌ای هم برای سلامت و در امن ماندن ساکنان اتخاذ شده است.با توجه به بارندگی‌های شدید در استان‌هایی مثل ایلام و لرستان چهارمحال و بختیاری که در بالادست خوزستان هستند و سرریز شدن آب ناشی از این بارندگی به سدها و رودخانه‌های خوزستان گفته می‌شود سیل اصلی هنوز در راه است.

هشدار پلیس راه: خودداری از توقف در کنار صخره‌ها و دامنه کوه‌ها
در همسایگی خوزستان، لرستان هم موج بارشی فعالیت گسترده‌ای داشته و باران شدید در پلدختر و ریزش کوه در برخی گردنه‌ها تیم‌های راهداری را برای بازگشایی جاده راهی این محور کرده است. سیلاب راه 7 روستا از توابع پلدختر را هم مسدود کرده است. پلیس راه هشدار داد وسایل نقلیه از توقف در کنار صخره ها و دامنه کوه‌ها خودداری کنند. این بارش‌ها همچنین موجب تعطیلی مدارس برخی نواحی مانند پلدختر و خرم آباد شد.بر اثر بارندگی های شب گذشته در استان لرستان و شهر خرم آباد، خرم رود طغیان کرده که باعث شده پل های موقت در این مسیر مسدود شدند. نیروهای امدادی برای بازگشایی هرچه سریع‌تر این مسیرها در محل مستقر هستند.بارش برف سنگین در نیمه غربیبارش برف سنگین در نیمه غربی باعث تعطیلی مدارس نوبت صبح 11 شهر آذربایجان غربی امروز به دلیل سرما و یخبندان تعطیل اعلام شده است. برف و باران در کردستان و استان‌های شمال کشور هم گزارش شده است.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: سیل خوزستان