به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۷۱۰۶۱

نقص فیس تایم باعث شکایت از اپل شد

گروه فناوری: نقص فنی خطرناک برنامه گفتگوی ویدئویی فیس تایم باعث شکایت از شرکت اپل شده است. یک وکیل اهل تگزاس به علت افشای گفتگوی خصوصی وی با موکلش به همین علت این شرکت را به دادگاه خواهد کشاند.
نقص فیس تایم باعث شکایت از اپل شد
وکیل یادشده به همین علت شکایتی را در یک دادگاه در هوستون تگزاس ثبت و تصریح کرده که حفره امنیتی یادشده موجب نقض گسترده و جدی امنیت و حریم شخصی کاربران می شود.
نقص فیس تایم باعث شکایت از اپل شد
لری ویلیامز در شکایت خود تصریح کرده آسیب پذیری فیس تایم باعث می شود افراد ناشناس بتوانند از طریق میکروفون آیفون مکالمات دیگر افراد را بشنوند و از طریق دوربین گوشی محیط اطراف فرد هدف را ببینند.به گفته این وکیل شهادت خصوصی یکی از موکلان وی به علت همین مشکل فنی توسط فرد دیگری مورد استراق سمع قرار گرفته است. او خواستار دریافت غرامت مالی از اپل شده است.به نظر می رسد این مشکل در آینده موجب طرح شکایات متعدد دیگری از اپل شود. منابع خبری می گویند برخی متخصصان و شرکت های امنیتی در حدود یک ماه قبل در این زمینه به اپل هشدار داده بودند، اما شرکت یاد شده به این موضوع بی توجهی کرده بود.اپل فعلا قابلیت گفتگوی ویدئویی گروهی را در فیس تایم غیرفعال کرده تا از سواستفاده های بیشتر جلوگیری شود و از عرضه وصله نرم افزاری به روزرسان خبر داده است.
مرجع : مهر
برچسب ها: اپل