به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۷۱۰۹

قیمت دلار تابع دستور بانک مرکزی نیست

گرو اقتصادی: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که برای واقعی شدن قیمت ارز، دولت باید تورم را کنترل کرده، از واردات بی‌رویه جلوگیری کند و برای افزایش ارزش پول ملی تلاش کند.
قیمت دلار تابع دستور بانک مرکزی نیست
غلامرضا کاتب اظهار کرد:‌ قیمت دلار تابع دستور بانک مرکزی نیست بلکه تابعی از نوسانات متعدد از جمله درآمدهای کشور، تورم و همین‌طور تقاضای مردم است. وی افزود: وقتی کشور به سمتی پیش می‌رود که تحریم‌ها برداشته می‌شود و معادلات سیاسی به خوبی شکل می‌گیرد به خودی خود قیمت دلار و تورم کاهش می‌یابد و این در معیشت مردم اثرگذار است. نماینده گرمسار در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ ارز در بازار به کف قیمت رسیده است و کاهش بیشتر آن به نفع کشور نیست، یادآور شد: این اظهارت آقای سیف اشتباه بود زیرا بانک مرکزی دو وظیفه کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی را دارد که حرف ایشان خلاف این وظیفه بوده است.

کاتب ادامه داد: دولت باید در شرایطی که تحریم‌ها برداشته می‌شود و معادلات سیاسی مثبت می‌شود به سمت کنترل تورم پیش برود در این صورت قیمت دلار و قیمت کالا نیز کاهش می‌یابد و معیشت مردم بهبود پیدا می‌کند و در نتیجه ارزش پول ملی جایگاه واقعی‌اش را پیدا می‌کند. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ما باید به این سمت برویم که در کشور اقتصاد پویا داشته باشیم و دلار را روی قیمت واقعی خود نگه‌داریم. در این شرایط اگر تحریم از بین برود ارزش پول ملی هم باید احیا شود. وی در پایان با بیان اینکه قیمت دلار واقعی نیست و حباب است، افزود: دولت برای واقعی شدن قیمت ارز، باید تورم را کنترل، از واردات بی‌رویه جلوگیری و تلاش کند ارزش پول ملی افزایش پیدا کند.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۴۰
اگه شما به وظایفتون به موقع عمل کرده بودین امروز شاهد این اوضاع نبودیم. حرام و گناه آشکارتر از این که کسریِ بودجه از جیب همین مردم تأمین بشه؟ اونوقت انتظار داریم محتکر و دزد و رشوه نداشته باشیم! (137393)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۴۲
خدا کنه قیمت دلار بیاد پایین و این اقای پرمدعا که طبق گفته خودش پایین اومدن قیمت دلار بیشتر از این به نفع ملت نیست سر عقل بیاد چون بیشترین ضرر رو شخص رئیس کل بانک مرکزی میکنه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟برید بپرسید (137396)
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۴۸
آره واقعا، دیدیم تابع دستور ایشون نیست.... (137404)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۵:۳۹
یعنی فکرمیکنی اگه رییس کل بانک مرکزی این حرف هارونمی زدباسخنان آقای روحانی توسازمان ملل دلارمیشد2000تومن بگذارید قیمت دلارواقعی باشه تا احساسی (137726)