به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۷۱۱۲۲

هانی‌ژل‌رویال،‌بهبنود‌دهنده‌سرطان‌و‌افزایش باروری

گروه علمی: هانی ژل رویال  یک داروی فراسودمند است که می توان از آن بعنوان معجزه قرن نام برد. مهمترین خاصیت این شربت غلیظ شده ترکیب ژل رویال، عناب و عسل طبی طبیعی می باشد. که پایه اصلی آن ژل رویال می باشد، این ژل که غذای ملکه زنبورها می باشد دارای خاصیت فراروانی بوده و بسیار مغذی می باشد.

هانی ژل رویال انرژی زا بوده و دارای محتوای ویژه ای از قندها، چربی ها و پروتئین ها دارد و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی موثری را در خود جای داده است. تمام اسید های آمینه ضروری برای انسان، انواع ویتامین های گروه B و مواد معدنی چون پتاسیم، کلسیم، آهن و روی به همراه سایر مواد مغذی و مورد نیاز برای انسان که در ترکیب عسل موجود است، باعث می شود تا مجموعه ژل رویال هانی ژل و عسل، غذایی حافظ سلامتی و شفابخش قلمداد شود. در عین حال مطالعات معتبر،  اثرات آنتی اکسیدانی، ایمونو مدولاتوری، ضد توموری، افزایش باروری، کاهش کلسترول، کاهش پرفشاری خون و افزایش حافظه آن را بازگو می کند و تحقیقات در این زمینه و سایر موارد در حال گسترش است.
هانی ژل رویال که بصورت استاندارد شده و دارای مجوز وزارت بهداشت بوده و در داروخانه نیز عرضه می گردد برای کاهش خستگی بدن ، از بین بردن ضعف بدن و سردردهای میگرنی ، قوی کردن بدن در برابر شیمی درمانی و بیماری ام اس می باشد.
 

 
خواص درمانی ژل رویال هانی ژل :
1- ژل رویال دارای مواد غدایی مغزی فراوانی می باشد که برای بدن بسیار مفید است.
اگرچه ترکیب شیمیایی این ماده ناشناخته است اما اثرات مثبت درمانی آن احتمالا ریشه در پروتئین‌های بی نظیر و اسیدهای چرب آن دارد. این پروتئین‌ها شامل 9 گلیکوپروتئین معروف به پروئتین‌های ژل رویال و دو اسید چرب هستند. این ماده همچنین دارای ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی کمیاب است.
این ترکیبات احتمالا از عوامل ایجادکننده اثرات مفید این ماده بر روی سلامتی هستند. در واقع گرچه عملا علت اثربخشی ژل رویال  در بهبود بسیار از عارضه‌ها مشخص نشده‌است و به صورت قطعی نمی‌توان در این باره نظر داد اما گمان می‌شود این ماده خواص بی‌نظیر خود را مدیون این ترکیبات است.
2- ولیکن هانی ژل رویال با توجه به ترکیباتی که دارد توانایی بالابردن توان جسمی بدن را دارد و در دوران پس از شیمی درمانی که بدن دچار ضعف و خستگی شدید می شود بسیار مفید است.
بهبود کیفیت زندگی بیماری درمان سرطان با طب سنتی
 استفاده هانی ژل رویال آن برای ورزشکاران و کسانیکه ضعف جسمانی دارند نیز توصیه شده است.
3- ممکن است ریسک بیماری‌های قلبی را با اثر بر کلسترول خون کاهش دهد.
در واقع این ماده با کاهش سطح کلسترول خون بر روی سلامت قلب و عروق اثر مثبتی می‌گذارد.
4- مصرف موضعی و خوراکی ژل رویال  می‌تواند در درمان زخم‌ها و التهابات اثرگذار باشد.
5- برخی از پروتئین‌های خاص موجود در این ماده ممکن است فشار خون را کاهش دهند.
6- ژل رویال میزان قند خون را با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب تنظیم می‌کند. از این رو در درمان دیابت می‌تواند موثر باشد.
7- پروتئین‌های آنتی اکسیدانی ژل رویال  می‌توانند به سلامت مغز کمک کنند.
8- این ماده ممکن است میزان ترشح اشک را افزایش داده و در نتیجه منجر به درمان خشکی مزمن چشم شود.
9- به نظر می‌رسد ژل رویال  می‌تواند به طرق مختلف اثرات ضدپیری داشته باشد.
10- بررسی‌ها نشان داده‌است که ژل رویال  می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی افراد کمک کند.
11-گفته می‌شود این ماده اثرات جانبی درمان‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.
12- می‌تواند نشانه‌های دوره قاعدگی را درمان کرده و بهبود بخشد.  


 
ژل رویال پیشنهادی است برای استفاده در این دوران جهت کنترل عوارض ذکر شده در دوران یائسگی. ژل سلطنتی رویال با برخورداری از مواد غنی در درمان عوارض یائسگی تاثیر فوق العاده ای دارد.
از آن جایی که ژل رویال خاصیت انرژی بخشی زیادی دارد مصرف آن در دوران یائسگی از غلبه حس افسردگی در زنان در دوران یائسگی جلوگیری می کند.



موارد استفاده از هانی ژل رویال
  • کمک به بهبود ضعف و خستگی ناشی از بیماری، ورزش شدید و حرفه ­ای، سرطان، ام.اس
    بهبود خونسازی و تامین انرژی در دوران نقاهت بیماری­ها
    افزایش توانايي دفاعي بدن در مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا خصوصاً در سالمندان
    کمک به رشد کودکان و قد آنها
    طعم بسیار مطلوب و فاقد هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده
    افزایش قدرت باروری
  • برطرف شدن مشکلات نازایی و ناباروری
    متعادل سازی سیستم دفاعی بدن
    افزایش حافظه
 
ژل رویال باعث کاهش علائم بیماری و یا درمان قطعی  برخی بیماری‌ها می گردد ولی نکته واقع گرایانه این است که نمی شود گفت که این ماده شفابخش باعث درمان هر نوع بیماری و مشکلی خواهد بود. بیماری و مشکلاتی هستند  که توسط این عسل شفابخش قابل درمان نیستند. از جمله این بیماری ها می توان به  آلرژی و حساسیت های فصلی اشاره نمود.تحقیقات نشان داده اند که  ژل رویال می‌تواند باعث بهبود خشکی بینی، عطسه، و  ناراحتی چشم کودکان بر اثر حساسیت فصلی  گردد ولی درمان قطعی نیست.
مطالعات انجام شده در زمینه ی باروری مردان بیانگر آن هستند که ژل رویال علاوه بر محافظت از اسپرم ها، سبب تقویت تمایلات جنسی در مردان نیز می گردد.ژل رویال در طب سنتی نیز برای افزایش میل جنسی مردان و افزایش باروری مردان و افزایش قدرت باروری بسیار توصیه شده است.
 

 
مطالعات انجام شده بر روی نمونه های حیوانی نیز بیانگر تاثیر بسزای ژل رویال در بهبود باروری نمونه های نر بودند. در این راستا مطالعه ای در کشور مصر به انجام رسید؛ این پژوهش تغییرات مایع منی را از نقطه نظرهای مختلف مورد بررسی قرار داد و در نهایت نتایج این پژوهش ها بیانگر آن بود که با مصرف ژل رویال تغییرات عمده در باروری مردان که زیر در نمونه ها پدیدار می شوند:
  • افزایش تعداد اسپرم ها در مردان
    کاهش میزان مرگ و میر اسپرم ها
    افزایش میزان هورمون تستوسترون باروری در مردان
    بهبود اندازه و شکل اسپرم مردان