به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۷۱۲۰۶

عابدینی: کی‌روش برای فوتبال ایران فقط یک «معضل» بود

گروه ورزشی: رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران گفت: کارلوس کی‌روش فقط یک معضل برای فوتبال ایران بود. باید مدیران فدراسیون فوتبال پاسخگوی ناکامی های او باشند.
عابدینی: کی‌روش برای فوتبال ایران فقط یک «معضل» بود
امیر عابدینی با اشاره به حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا گفت: در بازی با عراق همه چیز را باختیم، مسابقه با ژاپن شکست ما نبود. بیرون کشیدن 2 بازیکن جنگنده و خوب تیم ملی از زمین در بازی برابر عراق، نشان دهنده مشکل فوتبال ما است. وی افزود: اصل قضیه این است که در ساختار فوتبال مشکل داریم. تامین منابع، برنامه ریزی، انتخاب ها، در همه این مسائل مشکل داریم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: متاسفانه در این چند وقت چیزهای خیلی زشتی از فوتبال دیدیم. در این مدت برخی مجریان تلویزیونی نقش یک دلال تمام عیار را بازی کردند. کاری نداریم که آقای مجری نقش دلال را بازی می‌کند اما چرا واقعیت ‌ها را در مورد این بی اخلاقی ها نمی‌گویند؟ در کدام دوره جام ملتها این رفتارها را شاهد بودیم؟ کدام یک از این بازیکنان در لیگ ایران بودند که این رفتارها را رقم بزنند؟ سردار آزمون کی در فوتبال ما بازی کرده است؟ برای مثال بازیکنی مانند آزمون، مدار زندگی، اخلاق و رفتارها، نگرانی و ارزشهایش مشخص است. از نحوه عکس هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کند مدار زندگی این بازیکن مشخص است.

وی تاکید کرد: این بی اخلاقی‌ها که در فوتبال در این دوره شاهد بودیم خودش بیانگر خیلی از مسائل است. وقتی هشت سال پرخاشگری و بهانه گیری را در فوتبال شاهد بودیم، دیگر چرا کاسه و کوزه را سر مسائل دیگر می‌شکنیم؟ این مسائل روی بازیکنان هم تاثیر می‌گذارد. بازیکنان در صحنه گل ژاپن به جای اینکه دنبال توپ باشند، به دنبال داور بودند. هشت سال است که شاهد این بی اخلاقی ها هستیم. یادمان نرفته که در بازی برابر تیم های عربی روی نیمکت و کنار زمین چه اتفاقاتی افتاد. جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی در ورزشگاه آزادی چه رفتارهایی را انجام داد. آن وقت همان مربی این بازیکن را بیرون انداخت.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: مشکل اصلی ما در این جام این بود که به جای اینکه برای دفاع از فوتبالمان بجنگیم برای کی‌روش می‌جنگیدیم. برای اینکه از دروازه دفاع کنیم از سرمربی دفاع می‌کردیم. به جای حفظ آبروی فوتبال به دنبال حفظ کی‌روش بودیم. می‌خواستند به هر نحوی که شده تیم قهرمان شود تا انتقادها از کی‌روش را پاسخ دهند. برخی مجریان هم که برای این مربی خودشیرینی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: علی کفاشیان، مهدی تاج و محمدرضا ساکت باید پاسخگوی این ناکامی باشند. چراکه تا کنون چنین نتیجه‌ای در فوتبال ما رقم نخورده بود.عابدینی در خصوص تاثیر کی روش در فوتبال ایران گفت: تاثیر کی‌روش در فوتبال و لیگ ما صفر بود. لیگ در شرایط خوبی قرار داشت اما او این لیگ را تخریب می‌کرد.وی با اشاره به اختلافاتی که با کی‌روش داشت، اضافه کرد: این مربی جمله‌ای در یکی از جلسات زد که خیلی برای من آزار دهنده بود. کی روش در آن جلسه گفت «مدیران فوتبال که هیچ، مدیران کشور باید حوله به دست بایستند و عرق من را خشک کنند.» همه مسئولان در این مدت صحبت‌های این چنینی را می‌شنیدند اما خود را به نشنیدن می‌زدند و روی این حرف ها و رفتارها پوشش می گذاشتند.عابدینی اضافه کرد: در دوره قبل جام ملتها کی‌روش پایش را در یک کفش کرده بود که یک دلال باید در اردوی تیم ملی باشد. کفاشیان در آن مقطع گفت که امکان این موضوع وجود ندارد که کی روش در پاسخ گفت اگر این اتفاق رخ ندهد اردو را ترک می‌کند. کفاشیان هم گفت اگر اینچنین است برو اما 10 دقیقه نتوانست روی حرفش بماند و حرف کی روش به کرسی نشست.

وی خاطرنشان کرد: کفاشیان که کی روش را آورده بود و از او دفاع می کرد و پس از آن هم مهدی تاج می‌گفت که کی‌روش باید بماند اما چرایش را نمی‌دانستند. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در رابطه با هزینه های زیادی که فدراسیون فوتبال در طول این چند سال خرج کرده اضافه کرد: فوتبال خودش هزینه اش را در میاورد و پول باید در جای خودش خرج شود. ما برای هر تورنمنت باید اردو می رفتیم و بازی دوستانه برگزار می کردیم و امکانات به تیم ملی می دادیم اما سوال من از فدراسیون فوتبال ایران این است که چرا هیچ وقت نمی‌گویند درآمد فوتبال ایران از جام جهانی چه شد و در رابطه با آن حرفی نمی‌زنند؟

وی گفت: فوتبال هنجار قشنگ و زیبایی در جامعه است و متاسفانه در این مدت این هنجار زیبا تبدیل به یک ناهنجاری شده است. بازیکن تیم ملی بیشتر از اینکه به فکر تیم ملی باشد به فکر اینستاگرام و عکسی که در آن منتشر می کند است. در این مدت در هنجار فوتبال چه کار اخلاقی صورت گرفته است؟ هویت ملی که باید در چهره یک ملی پوش باشد آیا حفظ شده است؟ کی روش برای فوتبال ایران یک معضل بود. او مانند فرزند ناخلف یک خانواده بود، که نمی‌شد او را بیرون انداخت. کار اشتباه را انجام می داد و همیشه هم طلب‌کار بود.

وی در مورد انتخاب جایگزین کی روش اضافه کرد: باید این انتخاب را به اهالی فوتبال واگذار کنند. از افراد با سواد فوتبال ایران مانند بیژن ذوالفقار نسب و با تجربه مانند علی پروین، اهالی فوتبال و اصحاب رسانه یک کارگروه تشکیل شود که در خروجی جلسات آن گزینه های مناسب برای سرمربیگری تیم ملی مشخص شود نه اینکه با سیاسی کاری و انتخاب های غیر حرفه ای باز هم فوتبال ما را وارد چالش کنند.وی اضافه کرد: برخی اوقات یک مشاور خوب خارجی می تواند از 10 مربی نامی خارجی تاثیر بیشتری داشته باشد؛ افرادی که طرح می دهند و برنامه می دهند. باید انتخاب سرمربی جدید تیم ملی علمی و مفید باشد تا دیگر فوتبال ما پس‌رفت نکند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه یکی از مسئولین وزارت ورزش مدعی شده که «مورینیو، زیدان و کلینزمن برای مذاکره با ایران صف کشیده اند» گفت: برگزاری جلسه و مذاکره چیز عجیبی نیست. امکان برگزاری جلسه با بزرگترین افراد دنیای فوتبال هم امکان دارد اما چه کسی می‌خواهد برود و مذاکره کند؟ آقای ساکت؟وی اضافه کرد: در این مدت باید از هویت ملی ما حفاظت می شد. همه جای دنیا به فرهنگ ایرانی اخلاق و تمدن ایرانی احترام می‌گذارند و فوتبال هم موضوعی بود که باید این موضوع را جای می‌انداخت اما این مساله رخ نداد.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: کارلوس کی روش

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۵:۳۶
ادم های بازنده اینچنین صحبت می کنند کی روش کجا و جنابعالی کجا؟ (362576)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۶:۴۰
با او دو بار به جام جهانی رفتیم. قبلا برای این کار دنیا را یک دور میچرخیدیم. کیروش یک مربی خوب بود... (362577)
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۲۱:۰۹
معضل فوتبال و ورزش این کشور تو و امثال تو هستند . کی روش نه تنها معضل نبود بلکه با مدیریت و دانشی که داشت تیم ایران را در بین چهار تیم برتر آسیا جای داد . (362579)
رحيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۸:۵۲
با سلام
از سايت وزين شما توقع نداريم که حرفهاي اختلاف انگيز هر شخصي را انتشار دهيد۰
اين آقا باز هم سروکله اش پيدا شد با کلي ادعا۰ مگر ايشان در طي مديريتش چه گلي بر سر فوتبال اين مملکت زده است۰
باز ميخواهند افراد مورد نظر خودشان را به فوتبال ما تحميل کنند۰ اونوقت اين اسمش دلالي نيست؟ (362581)
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۱:۲۵
دقیقاً بسیار صحیح و بجا فرموده اند جناب عابدینی
کی روش انسان متکبر، خودخواه و لجباز بی اخلاقی بود... (362582)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۴:۲۴
آخه چرا دروغ میگی
شرم کنین بخدا
کجا کیروش گفته همه باید منو باد بزنن !!! (362583)
حمید صدریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۹:۴۱
بسمه تعالی
اقای عابدینی عزیز سلام شما مدعی هستی که کیروش
کبیر چنین وچنان کرده قبول اما چرا یکبار درخواست مناظره رودررو با ایشان ندادی چرا نمی گویید که درجامهای برزیل و روسیه چه کردند در جام اسیا 2019
چه افتخاراتی کسب کردند دفاعی شدن برابر قهرمانان
افریقا جهان اروپا بدبود بعداز ان بگویید استفاده از بیرانوند برابر رونالدو کی اتفاق افتاد لایی پیکه راچه می گویید خوبست تا وقت هست راه ان گرامی را ادامه داده تا در قطر تیم شما از گروه مرگ اوت نشود زنده و جاوید باد منش کی روش (362586)