به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۷۱۲۲۹

پیام پمپئو به مناسبت چهل سالگی انقلاب!

گروه بين‌الملل: مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا عصر پنج‌شنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) در باره چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پیامی توییتری که به زبان فارسی منتشر شد، مدعی شد: «حتی رییس‌جمهورتان حسن روحانی نیز به ۴۰ سال شکست رژیم ایران اعتراف می‌کند. نیازی نبود اینطور باشد، اما رژیم حاکم شما همواره ایدئولوژی را بر منافع و رفاه مردم ایران ترجیح داده است.»
ظاهرا اشاره او به سخنان روحاني به اظهارات یک روز پیش از انتشار این پیام رئیس جمهور ایران است كه در سخنانی گفت ایران در حال حاضر و به دلیل تحریم‌های آمریکا با شدیدترین بحران اقتصادی خود طی چهل سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کند. تحریم‌های آمریکا با تصمیم دونالد ترامپ و با هدف جلوگیری از آنچه «نفوذ بدخواهانۀ ایران در منطقه» خوانده می‌شود، به اجرا گذاشته شده است و واشنگتن امیدوار است با اعمال این تحریم‌ها ایران را مجبور به مذاکرۀ دوباره و پذیرفتن شرایط جدید غرب برای تضمین امنیت منطقه و امنیت بین‌الملل کند.

«مایک پمپئو» همچنین در گفتگو با فاکس نیوز، مدعی شد: گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران توانایی غنی سازی مواد هسته ای و مواد شکافت پذیر را دارند. آنها ظرفیت های روزافزونی دارند و همچنان به تلاش برای توسعه برنامه موشکی شان می پردازند.
وی در خصوص برنامه صلح آمیز موشکی ایران گفت: همین هفته پیش نیز تلاش کردند یک وسیله پرتاب فضایی را پرتاب کنند که قطعا می تواند در برنامه موشکی شان به آنها کمک کند. اینها همه مولفه هایی هستند که به ما می گویند آنها می توانند سیستمی داشته باشند که آمریکا را تهدید کنند.
وی در توجیه سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران نیز گفت: پرزیدنت ترامپ روشن کرده است که ما این وضع را تحمل نخواهیم کرد. ما اجازه نخواهیم داد که ایران به جایی برسد که کره شمالی امروز هست و ما مجموعه ای از سیاستها را برای جلوگیری از این وضع داریم.
 
برچسب ها: مايك پمپئو